تعدادی از جوانان نیک‌اندیش شیرازی در شرایط کمبود ماسک در این شهر، تعداد زیادی ماسک تهیه و در میان مردم به صورت رایگان توزیع کردند.
کد خبر: ۸۲۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 24 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:نقش خیران و نیکوکاران در کاهش آلام مردم در زمان بحران بسیار حیاتی است؛ همانگونه که حضور آنان در سیل فروردین‌ماه سال جاری مسافران نوروزی و نیز شهروندان شیراز را خشنود کرد و نقش بی بدیل آنان را بیش از پیش نشان داد.
هم اکنون و با شیوع ویروس کرونا که باعث کمیابی ماسک و وسایل بهداشتی در میان مردم شده است، سه تن از خیران جوان با تهیه حدود ۵۰۰ ماسک اقدامی خداپسندانه و در عین حال دلگرم کننده انجام دادند.
مسئول روابط عمومی بهزیستی شیراز درباره این رویداد خیر عنوان کرد: این در حالی است که به دشواری می‌توان در داروخانه‌ها ماسک یافت و قیمت این کالا نیز افزایش یافته است.
محمدرضا جعفری بیان کرد: نیکوکاران جوان این ماسک‌ها را در سطح شهر و در نزدیکی مراکز درمانی در اختیار مردم قرار داده اند.

این روزها و همزمان با اخباری مبنی بر ابتلای برخی افراد در ایران به کرونا، دیدگاه‌های متفاوتی درباره اثربخشی ماسک مطرح شده است. برخی ویروس شناسان اعتقادی به موثر بودن ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس های هوازی و از جمله ویروس کرونا ندارند، با این حال شواهدی موجود است که نشان می دهد ماسک صورت می تواند به پیشگیری از انتقال ویروس از دست به دهان کمک کند.
مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز یکشنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس در مقابله با ویروس کرونا پیگیری و نظارت بر مسایل مرتبط با اقدامات پیشگیرانه در استان فارس اظهار داشت: توزیع ماسک صورت به تعداد مناسب بین شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
محمدجواد خشنود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از پیگیری برای اعلام عمومی لیست داروخانه های شبانه روزی منتخب از سوی معاونت غذاو دارو دانشگاه و انجمن داروسازان استان برای توزیع ماسک خبر داد.
وی پیش‌ از این هم تاکید کرده بود: در استان فارس یک کارخانه تولیدی ماسک و ملزومات مرتبط وجود دارد که پیگیری های لازم جهت صدور مجوز تولید و عرضه این کارخانه صورت گرفته است؛‌این واحد تولیدی روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار