رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد با تاکید بر اینکه مردم گران فروشی میوه در یزد را گزارش کنند گفت: قیمت اکثر میو‌ها و سبزیجات در یزد ثابت است.
کد خبر: ۸۲۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 24 February 2020

حسین مشرف اظهار داشت: برخی از سبزیجات مانند گوجه‌فرنگی کاهش 40 درصدی و بادمجان، خیارسبز و گل‌کلم کاهش 30 درصدی داشتند.

وی تصریح کرد: گوجه‌فرنگی از قیمت سه هزار و 500 تومان به 2 هزار 500 تومان رسیده، بادمجان گلخانه‌ای از چهار هزار تومان به سه هزار و 100 تومان، بادمجان معمولی از سه هزار و 100 تومان به دو هزار و 300 تومان، کلم‌گل از دو هزار و 700 تومان به دو هزار و 300 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان افزود: مابقی سبزیجات به همان قیمتی که بودند، ثابت هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون فصل پرتقال والنسیا است، گفت: با رسیدن پرتقال والنسیا در این فصل، کمبودی از نظر فراوانی برای میوه و سبزیجات در کل بازار استان نداریم.

مشرف درمورد میوه شب عید گفت: ستاد تنظیم بازارِ میوه شبِ عید چند هزار تن پرتقال و تقریباً 700 تن سیب را شب عید به مردم عرضه می‌کند.

وی افزود: در کارگروه تنظیم بازار میوه شب عید قیمت‌گذاری به نرخ روز مشخص می‌شود.

رئیس این اتحادیه با درجه‌بندی میوه‌ها به ممتاز، درجه یک، دو، سه و چهار گفت: میوه‌ها به هر قیمتی هست باید فروخته شوند حتی با قیمت پایین، چرا‌که ماندن آن‌ها موجب خرابی و فاسد شدن می‌شود.

وی تشریح کرد: مغازه‌داران تنها می‌توانند 30 درصد به فاکتورهای خرید خود از میدان میوه و تره‌بار اضافه کنند و در صورت مشاهده قیمت بالاتر برخورد قانونی می‌شود و حتی خود مردم نیز می‌توانند افزایش بیش از 30 درصدی میوه‌ و سبزیحات را نسبت به نرخ مصوب اتحادیه گزارش کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار