وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۲۳ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور بزرگراه اضافه شد که بخش اعظمی از این اقدامات مربوط به نقاط حادثه‌خیز بوده است تا نسب رفع این نقاط حادثه‌خیز در محورهای مختلف اقدام شود.
کد خبر: ۸۲۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 23 February 2020

محمد اسلامی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح ۶ پروژه حوزه راهداری استان خوزستان که در محور اهواز-شادگان برگزار شد، اظهار کرد: «راه» بخش مهمی از زندگی مردم است و وظیفه داریم تا راه‌ها را با کیفیت حداکثری و ایمن بسازیم و از آنها نگهداری کنیم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور افزود: حجم راه‌هایی که در کشور وجود دارد حجم قابل ملاحظه‌ای است و در تلاش هستیم تا به این راه‌ها اضافه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۲۳ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور بزرگراه اضافه شد که بخش اعظمی از این اقدامات مربوط به نقاط حادثه‌خیز بوده است تا نسب رفع این نقاط حادثه‌خیز در محورهای مختلف اقدام شود.

اسلامی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث «راه روستایی» عنوان کرد: امسال حدود یک هزار کیلومتر راه روستایی به آسفالت رسیده و یک هزار کیلومتر راه دیگر نیز در حال احداث هستند و در این زمینه باید گفت که نهضت ساخت و توسعه راه‌ها نهضتی زنده و فعال است که همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزارت راه قرار است تا دو هزار دوربین ثبت تخلفات در کشور نصب کند و در این زمینه باید ۱۰۰ دوربین بر اساس برنامه در خوزستان نصب شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره مجموعه اقدامات انجام گرفته در خوزستان گفت: بهسازی، نوسازی و گسترش ظرفیت عبور و مرور امن و ایمنی یک مسئله است که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم تا رضایت مردم را به دست بیاوریم.

اسلامی با تأکید بر افزایش بهره‌وری در حمل نقلی زمینی و ریلی، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت ریل در خوزستان استفاده کنیم‌. باند دوم اهواز- خرمشهر نیز در خوزستان احداث خواهد شد و باید بتوانیم آن را هرچه سریع‌تر در خوزستان اجرایی کنیم.

وی افزود: سازمان بنادر کشور، توسعه بنادر کوچک و تخصصی کردن بنادر را در دستور کار دارد و باید این موضوع را دنبال و پیگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید و افزایش حجم سفرها، اقداماتی که لازم است که باید در راستای کاهش حوادث اجرایی شوند و این اقدامات باید انجام شود تا شاهد کمترین تلفات و تصادفات باشیم.

همچنین غلامرضا شریعتی اظهار کرد: طی دو سال گذشته برای مراکز خدمات رفاهی استان مجوزهای بسیار خوبی صادر شده است؛ زیرا در گذشته نسبت به استانداردها عقب بودیم و اکنون در تلاش هستیم تا این مسئله را جبران کنیم.

وی افزود: همچنین در این مدت اقدامات بسیار خوبی در حوزه «راهداری و نگهداری جاده‌های خوزستان» انجام گرفته است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون در حال افتتاح و ساخت تعداد زیادی مراکز خدمات رفاهی جاده‌ای هستیم و با توجه به باری که بر روی جاده‌های استان به لحاظ ظرفیت‌های خوزستان وجود دارد، اهمیت وضعیت جاده‌ای خوزستان را مشخص می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان از نظر بزرگراه رتبه ششم کشور را دارد، گفت: همچنین از نظر «بار» دوم یا اول کشور هستیم و این مسئله ضرورت بهبود و استاندارد سازی مسیرهای خوزستان را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: عقب‌ماندگی زیادی در حوزه «ساخت و نگهداری راه‌ها» در خوزستان وجود دارد که باید جبران شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اقدامات خوبی در برخی از جاده‌های استان انجام شده است اما همچنان با مسائل مختلف و جدی مواجه هستیم که باید دنبال شوند و حوزه راهداری با تمام توان در جهت بهبود و اصلاح جاده‌ها تلاش کرده است.

شریعتی اظهار کرد: امسال قرار است تا ۹۳ دوربین در محورهای خوزستان نصب شود و در سال آینده نیز این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد تا بتوانیم به استانداردهای کشور در این زمینه دست پیدا کنیم.

استاندار خوزستان افزود: پروژه‌های راهداری معمولاً زودبازده هستند و با توجه به اقداماتی که انجام می‌گیرد شاهد افتتاح پروژه‌های خوبی در حوزه «راهداری» هستیم.

وی در پایان گفت: امروز با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان راهداری انجام گرفته است بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه غلامعباس بهرامی‌نیا در این مراسم‌ اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به شرایط و موقعیتی که دارد، یک استان کاملا حمل و نقلی است و بیش از ۹۰ درصد از جابه جایی بار و مسافر استان از طریق جاده انجام ‌می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های خوزستان و توانایی استان در بحث حمل و نقل افزود: در جابه جایی بار سالانه بیش از ۴۰‌میلیون تن بار از خوزستان جابه جا می شود. همچنین این استان از نظر تعداد پایانه با دارا بودن ۲۳ پایانه مسافربری، دومین استان کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: باید زیرساخت های مناسبی در استان باشد تا بتوانیم جابه جایی بار ‌و مسافری که در شبکه انجام‌ می شود را به سهولت و با ایمنی بیشتری انجام‌ دهیم.

بهرامی نیا با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای خوزستان عنوان‌کرد: در سال جاری حدود یک میلیون متر مربع لکه گیری صورت گرفته و علی رغم ‌مشکلات مالی ۲۴۶ کیلومتر انواع روکش انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: امسال خوشبختانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راهداری داریم و امیدواریم با اتمام ‌این پروژه ها حدود ۲ میلیون متر مربع لکه گیری و دیگر اقدامات در بحث روکش جاده ها و تعمیر ابنیه انجام خواهد شد.

بهرامی نیا با بیان اینکه در حوزه حمل‌ و نقل کارهای بسیار خوبی شده است، خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی نسبت به دو سال گذشته بیش از ۲.۵ برابر شده است. این شرایط در استان نیز رقم ‌خورده و اعتبارات استانی ۲.۵ برابر شده است.

وی در خصوص حمل کالای اساسی از خوزستان گفت: در ۱۱ماهه امسال ۱۲.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام‌ حمل شده است. از سوی وزارت راهکارهای سخت افزاری و نرم‌افزاری خوبی اجرا شده است تا کالا با سرعت بیشتری از بنادر ترخیص شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح ابرار در کشور ادامه داد: بر اساس این طرح ۲۵۱ کیلومتر آسفالت راه های روستایی سهمیه استان است. در این زمینه ۳۱۰ کیلومتر جاده روستایی آماده آسفالت داریم و پیمانکاران نیز مشخص شده اند.

وی گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری حداقل ۱۰۰ کیلومتر از تعهدات این طرح را در استان اجرایی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار