پدر پیوند مغز استخوان ایران با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز پیوند مغز استخوان در کشور گفت: سالانه ۱۲۰۰ پیوند در این مراکز انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۲۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 20 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اردشیر قوام زاده در مراسم افتتاح نهمین کنگره سراسری سالیانه پیوند سلولهای بنیادی که در محل بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آغاز به کار کرد، با اشاره به راه اندازی پیوند مغز استخوان از سال 1369 در کشور گفت: از آن سال تاکنون بیش از 12 هزار پیوند در کشور انجام شده است.

به‌گزارش ایسنا، قوام‌زاده افزود: با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور انجام سالیانه حداقل 2400 عمل پیوند مغزاستخوان را نیاز داریم که در حال حاضر این تعداد حدود 1200 پیوند است.

قوام زاده تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که نیاز به مراکز بیشتری برای انجام پیوند مغز استخوان داریم.

به گفته پدر پیوند مغز استخوان ایران در حال حاضر 19 مرکز در سطح کشور در زمینه انجام پیوند مغزاستخوان فعال هستند که کرمانشاه یکی از این مراکز است.

وی با قدردانی از خدمات انجام شده در مرکز پیوند مغز استخوان کرمانشاه گفت: طی چند سالی که از راه اندازی این مرکز می گذرد 157 پیوند مغز استخوان دراین مرکز انجام شده است.

قوام زاده تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 70 نوع بیماری با انجام پیوند مغز استخوان قابل درمان است.

پدر پیوند مغز استخوان ایران با اشاره به کیفیت بالای پیوندهای مغزاستخوان انجام شده در ایران گفت: کیفیت پیوند در ایران و انجام مراحل آن دقیقا مشابه کشورهای پیشرفته است و هیچ تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر نیز با وجود کمبودها و تحریم های موجود این پیوند همچنان با همان کیفیت در کشور انجام می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار