کد خبر: ۸۲۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸ 20 February 2020
مسئول روابط عمومی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در خرداد ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صالح دانشفر اظهار داشت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نظر دارد روز جمعه مورخ ۹ خردادماه سال ۱۳۹۹ آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال ۹۸ را در ۶۰ رشته کارشناس رسمی برگزار نماید.

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام اسفند ماه ۹۸ می باشد، گفت: آزمون کارشناسی رسمی مرکز در دو مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله اول به صورت کتبی و مرحله دوم به صورت مصاحبه تخصصی شفاهی است. داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره و رتبه در آزمون کتبی شوند به مرحله دوم (مصاحبه تخصصی شفاهی) دعوت می‌شوند.

دانشفر افزود: متقاضیان برای اخذ پروانه کارشناسی رسمی باید علاوه بر پذیرش در آزمون کتبی و مصاحبه، سایر شرایط مندرج در قوانین و مقررات حاکم بر اخذ پروانه کارشناسی رسمی  را نیز دارا باشند.

معاون مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان ادامه داد: کلیه اطلاع رسانی ها اعم از توزیع کارت شرکت در آزمون، زمان دریافت کارت ورود به جلسه، زمان و مکان آزمون اعلام نتیجه، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق سایت سنجش کشور به آدرس www.sanjesh.org و وبسایت مرکز به نشانی www.Judiciarybar.ir  انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است بموجب ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/01/1379 مجلس شورای اسلامی ، مرکز امور وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در کشور تشکیل گردید و حاصل آن صدور پروانه و جذب بیش از 23000 وکیل و 13000 نفر کارشناس رسمی در سراسر کشور و جذب مشاوران خانواده نیز آغاز شده است که به عنوان نهاد برآمده از بطن قوه قضائیه موجب رفع انحصار ایجاد شده توسط کانون وکلا و کانون کارشناسان و همچنین منشاء خدمات موثر در جهت حفظ حقوق عامه و تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کارشناسی بوده و گسترش فعالیت های آن به موجب آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم مورد توجه قرار گرفته است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار