‍ استاندار ایلام ؛
برای توسعه راهی جز استفاده از ظرفیت و توانمندی نیم دیگر جامعه یعنی بانوان نداریم منتها قبل از آن بایست توانمندی آنها را باور کنیم.
کد خبر: ۸۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹ 17 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با بانوان به مناسبت روز زن و مادر ضمن تبریک این روز مبارک، گفت: برای توسعه راهی جز استفاده از ظرفیت و توانمندی نیم دیگر جامعه یعنی بانوان نداریم منتها قبل از آن بایست توانمندی آنها را باور کنیم.

وی در ادامه از توجه دولت تدبیر و امید به سهم مدیریتی زنان گفت و تصریح نمود: قبل از دولت در استان ۶ مدیر ارشد زن داشتیم الان این تعداد به ۱۱ مدیر کل افزایش یافته است.

وی افزد: همچنین تا قبل از دولت تدبیر و امید تعداد مدیران زن استان ۷۶ نفر بودند اما امروز این میزان به ۱۸۱ نفر رسیده است تا امروز بیش از ۲۲ درصد مدیران استان از بانوان باشد و امیدواریم این روند روبه رشد ادامه یابد.

استاندار ایلام در ادامه به معاونین خود و دیگر مسئولان استان تاکید کرد که اولویت انتصابات خود را بانوان و جوانان قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر رقابت سالم توام با همدلی و برادری در انتخابات تاکید کرد و گفت: ریشه بسیاری از انتقادات و تخریب ها ناشی از تداوم اختلافات پس از انتخابات میان گروه ها و جناح های سیاسی است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بحث انتخابات بسیار حائز اهمیت است و انتخابات امسال بشدت قومیتی شده که این امر هم مشکل و هم مزیت دارد، مشکل این است که تعصب ها نبایست باعث بروز اختلافات در بین اقوام شود و البته مزیت آن مشارکت حداکثری است.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در استان همواره بیشتر از میانگین کشوری است و امیدوارم که مردم افراد اصلح را انتخاب کنند ولو اینکه در بین اقوام باشد.

استاندار ایلام گفت: ما بجز دشمنان این نظام که شناخته شده هم هستند می توانیم با دنیا مذاکره کنیم، راه و ممر اقتصاد ما علاوه بر تکیه بر منابع داخلی از طریق ارتباط با دنیا نیز به دست می آید.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: دولت هم مشکل دارد و برخی انتقادها بجاست اما حب و بغض یک مساله دیگر است.

وی افزود: برخی هستند که هنوز نمی دانند اف ای تی اف و برجام یعنی چه، اما هر دم از دولت انتقاد می کنند و علیه آن موضع گیری می کنند.

استاندار ایلام در ادامه از مظلومیت دولت گفت و تصریح نمود: مشکلات همواره وجود دارد اما مسئله این است که برخی منصب داران، منتخبین مردم را به بهانه دفاع از مردم زیرسوال می برند!

سلیمانی دشتکی در ادامه به خدمات دولت در استان اشاره کرد و گفت: دولت و نظام خدمات خوبی در استان انجام داده است بطوریکه ظرف یکسال گذشته حدود ۱۵ الی ۱۶ هزار میلیارد تومان در ایلام سرمایه گذاری شد و نرخ بیکاری از بالای ۱۷ به ۸.۱ درصد کاهش یافته که این امر نشان از تلاش در امر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بوده اما باز باید به جوانان و بانوان استان توجه شود و میزان انتخاب مدیران زن در استان افزایش یابد.

وی به شرایط امروز کشور اشاره کرد و بیان داشت: کشور در جنگ اقتصادی شدیدی قرار دارد و مردم با مشارکت بالا پای صندوق های رای بیایند تا انشاءالله بتوانیم از این وضعیت خارج شویم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار