استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: این استان با قرار گرفتن در قلب ایران و بهره‌مندی از داشته‌های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی باید به‌عنوان مقصد سفر معرفی و شاخص‌های گردشگری آن برجسته‌سازی شود
کد خبر: ۸۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 17 February 2020

استاندار مرکزی: شاخص‌های گردشگری استان مرکزی برجسته‌سازی شود

سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی افزود: در یک سال اخیر امکانات زیرساختی اقامتی استان از جمله بوم‌گردی، نقاط گردشگری مانند ارگ میشیجان و غار نخجیر دلیجان راه‌اندازی شده و باید این مناطق مستعد به‌درستی به  مسافران معرفی شود.

وی اظهار داشت: ارگ دودهک دلیجان نیز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود و ظرفیت خوبی برای جذب مسافران در استان است.

استاندار مرکزی گفت: سهم استان از گردشگری نیازمند ارتقا است و این مهم باید در سایه برنامه‌ریزی و معرفی داشته‌های فرهنگی تقویت شود و زمینه برای تبدیل استان به مقصد گردشگری مهیا آید چرا که تحقق این مهم در خلق درآمد و اشتغال‌زایی اثر مستقیم دارد.

آقازاده افزود: فرمانداران باید از ظرفیت بخش خصوصی برای جذب سرمایه در توسعه صنعت گردشگری و درآمدزایی استفاده هدفمند کنند.

وی اظهار داشت:تبلیغات موثر باعث می‌شود که پای تور‌های گردشگری به استان باز شود و با آشنایی از ظرفیت‌های جذب مسافر به درآمد‌های مطلوب دست یافت.

استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌هایی که در جاده‌های استان در ایام تعطیلات خدمات ارایه می‌کنند مانند پلیس راه، هلال احمر، ناجا و راهداری قدردانی می‌شود و اقدامات آن‌ها باید در سایه برنامه‌های موثر برای مسافران نوروزی کیفی و اثربخش باشد.

آقازاده افزود:  نقاط کور آنتن‌دهی  ارتباطی جاد‌های استان از شبکه تلفن همراه در سال جاری اصلاح شده که این مهم با سفر وزیر ارتباط و فناوری ارتباطات به استان جامه عمل پوشید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این نشست گفت: اسکان مسافران نوروزی در هتل، مسافرخانه و امکن شهرداری و آموزش و پرورش ممکن است و: نظارت بر اماکن استان برعهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان مرکزی است تا تخلفات را به مسوولان گزارش کند.

«مهدی زندیه‌وکیلی»  اظهار داشت: سامانه ارسال ظرفیت‌های گردشگری به‌صورت پیامک برای مسافران نوروزی در استان پیش‌بینی شده تا با ورود مسافران به استان از این فرصت‌ها مطلع شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: تئاتر خیابانی و اکران فیلم‌های نوروزی در ایام تعطیلات در استان پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: شمار سینما‌ها در اراک جوابگو اکران نیست، اما در شهرستان‌ها اکران فیلم نوروزی هم به صورت ثابت و سیار  برپرده می‌رود و علاوه بر آن هنرمندان حوزه تئاتر استان در محل فرهنگسرا‌ها در تعطیلات نوروز به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ۱۰ کمیته شامل حمل و نقل جاده ای، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، هماهنگی امور شهرداری‌ها، اسکان، نظارت و آمار، تنظیم بازار، خدمات بهداشتی، اطلاع رسانی و تبلیغات و ارزیابی برای ارایه خدمات به مسافران پیش‌بینی شده است.  
«علیرضا ایزدی» افزود: اقدامات مقدماتی برای استقبال و پذیرایی از مهمانان به استان انجام شده تا ارایه خدمات به مسافران نوروزی در بخش کمی و کیفی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شود و همانند سال‌های گذشته سفره‌های نوروزی در مبادی ورودی شهرستان‌های استان برپا می‌شود.
وی اظهارداشت: آموزش و پرورش استان مرکزی در اسکان مسافران نوروزی خدمات مطلوبی ارایه می‌کند و امسال نیز بخش قابل توجهی مسافران را پذیرا است و لازم است شهرداری‌های استان با توجه به مشکلات مالی، این اداره کل را برای ارایه خدمات کیفی یاری دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: پایگاه تاریخی استان در ساوه، دلیجان، ابراهیم آباد میزبان خوبی برای گردشگران نوروزی استان است.
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت:: یک‌هزار کیلومتر از راه‌های استان برای تردد مسافران در دست خط کشی است و  پنج پیمانکار قبل از سال جدید چاله‌ها و آسیب ناشی از نمک پاشی در راه‌ها را آسفالت خواهند کرد.
«علی زندی‌فر» اظهارداشت: ۵۰ چراغ هشداری پلیس خریداری شده تا در جاده‌های استان نصب می‌شود تا کاهش تصادفات را به دنبال داشته باشد و امسال در همه شهرستان‌های استان رنگ تهیه شده تا ورودی شهر‌ها رنگ آمیزی و برای نوروز آماده باشد.

وی  گفت: تدارک چهار گروه برای تعمیر و نگهداری گاردریل‌ها، شستشو تابلو‌ها و اسکان مسافران در ۲۳ راهدارخانه در صورت نیاز از دیگر خدمات این اداره کل در نوروز سال جدید است.
رییس پلیس راه استان مرکزی گفت:: این استان موفق شد در طول سه سال اخیر کاهش تصادفات را داشته و، چون سال گذشته سیل در استان‌های مجاور اتفاق افتاد ترافیک در جاده‌ها کم بود، اما امسال ترافیک محور‌های استانی بالا است بنابراین باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
سرهنگ «ایرج کهریزی» افزود: خط‌کشی محور‌های برون استانی ضروری است، زیرا به کاهش تلفات جاده‌ای کمک شایانی می‌کند و لازم است راهداری در این خصوص بیشتر تلاش کند.

وی اظهارداشت: لازم است نمایندگی بیمه در مبادی ورودی شهر‌ها مستقر تا خدمات به مسافران سهل‌تر شود.
رییس پلیس راه استان مرکزی گفت: امسال جاده زالیان تلفات زیادی داشته بنابراین لازم است ایمن سازی محور انجام شود و جاده شهباز نیز به ایمن‌سازی نیاز دارد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار