مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آورد حدود ۵۴۰ میلیون مترمکعبی برای سد‌های استان از ابتدای سال آبی جاری خبر داد و گفت: هم اکنون ۶۸.۵ درصد ظرفیت سد‌های استان پر از آب است.
کد خبر: ۸۲۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 17 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،بهرام درویشی، با اشاره به حجم یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعبی 12 سد استان کرمانشاه، اظهار کرد: اکنون حدود 923 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده که معادل 68.5 درصد ظرفیت سدهای استان است.

وی میزان ذخیره کنونی را برای این فصل مناسب دانست و یادآوری کرد: به توجه به پیش‌بینی‌هایی که برای ادامه بارش‌های خوب انجام شده، امیدواریم میزان ذخیره سدهای استان به 90 درصد هم برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه بیشترین ذخیره را نیز مربوط به سدگاوشان اعلام کرد و افزود: امسال هنوز هیچکدام از سدهای استان در شرایط سرریز قرار نگرفته‌ است.

درویشی درباره آورد سدها در سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1398 تاکنون) نیز خاطرنشان کرد: در این مدت آورد سدهای استان حدود 540 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه آبی که اکنون پشت سدهای استان ذخیره شده عمدتا آب تازه است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت سازی مدیریت شده‌ای که برای جلوگیری از وقوع سیلاب انجام دادیم و همچنین مصارفی که خصوصا در فصل تابستان در بخش شرب و کشاورزی از محل ذخیره سدها انجام شده، اکنون آب تازه پشت سدهای استان ذخیره شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار