استاندار خوزستان:
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) گرامیداشت مقام مادر و روز زن با بانوان شاغل در استانداری خوزستان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۲۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 17 February 2020

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) گرامیداشت مقام مادر و روز زن با بانوان شاغل در استانداری خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: پایه و اساس دین در نتیجه هزینه ثروت یک بانوی بزرگوار، حضرت خدیجه (س)، بنا نهاده شده و این مهم با اشتغال ایشان در امر تجارت بدست آمده و همین موضوع کافیست که نظریه نگه داشتن زنان در خانه را رد کند.

شریعتی افزود: حضرت امیرالمؤمنین (ع) نیز به خاطر جلوگیری از تفرقه و اضمحلال دین سکوت داشتند و اینجاست که حضرت فاطمه (س) به دفاع بر میخیزند و نقش روشنگری خود را ایفا میکنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در واقعه کربلا نیز حضرت زینب (س) است که آن را روایت میکند و این حماسه ماندگار میشود؛ این شخصیت ها الگوهای تاریخی ما هستند. در تاریخ ایران نیز زنان نمونه فراوانی داشته ایم.

شریعتی اظهار داشت: البته مشکلات و ناکامی هایی هم داشته ایم اما باید تلاش کنیم زنان نقش و جایگاه ویژه خود را بدست آورند و استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: تاکید رئیس جمهور نیز بر استفاده از بانوان توانمند است و خود بانوان هم باید پیشقدم باشند و ریسک بیشتری را بپذیرند.

شریعتی گفت: در حوزه ورود به آسیب های اجتماعی زنان بسیار تاثیرگذارند و اکثر دفاتر تسهیل گری ما نیز توسط زنان اداره میشود؛ امیدواریم به تدریج مسیر تعالی را طی نماییم و فضای جدیدی برای زنان فراهم شود و در این زمینه همت کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته هیچ رسالتی فراتر از تربیت فرزندان و انسان سازی نیست که این مسوولیت بر عهده بانوان است چرا که مردان از این نظر با توجه به اینکه وظیفه ای بسیار سخت و سنگین است ناتوان هستند.

شریعتی تاکید کرد: باید برای زنان حقوق و مصونیت برابر ایجاد نماییم و در این زمینه اقداماتی صورت گیرد. خوشبختانه تحصیلات بانوان در دانشگاه ها نیز رشد زیادی داشته به طوری که کمتر جایی برای مردان مانده است انشاالله این دستاورد در جهت توسعه و تعالی کشور باشد و از همه ظرفیت ها استفاده شود.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با الگوگیری از زنان نمونه و بروزرسانی امور نقش شما در توسعه جامعه بیشتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار