تیم پرسپولیس در روزی که سریالی از اشتباهات بین بازیکنان این تیم توی ذوق می‌زد، مقابل الدحیل در لیگ قهرمانان شکست خورد تا یحیی به این نتیجه برسد که نمی‌تواند صرفا به اسم و رسم بازیکنان توجه کند.
کد خبر: ۸۲۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 16 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، سرخ‌ها باید 2 روز دیگر باز هم در رقابت‌های آسیایی به میدان بروند و البته این‌بار حریف‌شان مثل الدحیل تیم پرستاره‌ای نیست و این امید وجود دارد که آنها در دومین بازی خارج از خانه امتیاز دشت کنند و به وضعیت خود در جدول گروه Cرقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سروسامان بدهند.

 بازگشت رادوی باانگیزه

علیرضا بیرانوند در 2 بازی پشت‌سر هم مقابل استقلال و الدحیل 4 بار دروازه خود را بازشده دید. اتفاقی که برای تیمی مثل پرسپولیس که در 18 بازی تنها 7 گل دریافت کرده بود، چندان مناسب نیست. بیرانوند روی گل اول الدحیل عکس‌العمل مناسبی از خود بر جای نگذاشت و به ادعای اکثر کارشناسان دروازه‌بانی او می‌توانست اجازه ندهد تا مانژوکیچ در اولین حضور آسیایی‌اش به گل برسد، اما برای سرخ‌ها که یک دروازه‌بان آماده مثل رادوشویچ را روی نیمکت خود می‌بینند، این موضوع چندان جای نگرانی ندارد و یکی از احتمالاتی که در ترکیب پرسپولیس مقابل الشارجه وجود دارد، بازگشت رادو به قفس توری سرخ‌هاست. فراموش نکنیم که بوژیدار در 7 بازی این فصل برای پرسپولیس، صفر گل خورده در کارنامه داشته است.

سوپرمن می‌آید!

یکی از ایراداتی که به ترکیب یحیی در بازی مقابل الدحیل وارد است، نیمکت‌نشین کردن سیدجلال حسینی است. او که با کوهی از تجربه در چند فصل گذشته عصای دست مربیان پرسپولیس بوده، در بازی برابر الدحیل به بهانه خستگی بر جای‌مانده از بازی سنگین برابر استقلال به نیمکت منتقل شد، اما اشتباهات زیاد خط دفاعی سرخ‌ها باعث شد انتقادات از این تصمیم گل‌محمدی بالا بگیرد. حالا شنیده می‌شود که این بازیکن بار دیگر به ترکیب اصلی تیمش در بازی برابر الشارجه باز می‌گردد. تنها علامت سوال اینجاست که او قرار است جای خلیل‌زاده که اشتباه فاحشی روی گل اول الدحیل داشت، به ترکیب برگردد یا اینکه یحیی تصمیم به استفاده از زوج سیدجلال-شجاع در این بازی دارد. تمرینات آتی سرخ‌ها نشان می‌دهد یحیی برای خط دفاع تیمش چه تصمیمی می‌گیرد.

تغییرات احتمالی در چپ و راست

محمد نادری که در بازی با الدحیل به ترکیب اصلی بازگشته بود، با اشتباه بزرگی که روی گل مانژوکیچ مرتکب شد، بار دیگر به یکی از کاندیداهای نیمکت‌نشینی تبدیل شد. او که در نفوذها عملکرد بدی نداشت، نتوانست در کارهای دفاعی موفقیت چشمگیری داشته باشد تا احتمال بازگشت انصاری به ترکیب مطرح شود. ضمن اینکه شنیده می‌شود یحیی برای دفاع راست تیمش هم صحبت‌هایی با سیامک نعمتی کرده و این احتمال می‌رود که شیری هم بعد از مدت‌ها فیکس بازی کردن، نعمتی را به جای خود در ترکیب ببیند.

کمال جایش را پس می‌گیرد

کمال کامیابی‌نیا در اقدامی عجیب در بازی مقابل الدحیل به نیمکت تیمش تبعید شد تا محسن ربیع‌خواه جانشین او در ترکیب باشد. خیلی‌ها این نیمکت‌نشینی را به صحنه گل دوم استقلال و دریبل خوردن کامیابی‌نیا از قائدی ربط می‌دهند، اما چیزی که به نظر می‌آید این است که ربیع‌خواه در بازی برابر الدحیل با وجود اینکه تیمش 2 بر صفر عقب بود، خیلی عقب بازی می‌کرد و باعث می‌شد تیم نتواند همه‌جانبه در حملات حضور پیدا کند و همین موارد بازگشت کمال به ترکیب را پررنگ‌تر می‌کند.

استوکس بالاخره به ترکیب اصلی می‌رسد

آنتونی استوکس که کمی دیر به جمع سرخ‌ها اضافه شده تا به این جای کار در 2 بازی استقلال و الدحیل حدود 47 دقیقه در میدان حاضر شده و توانسته عملکرد مثبتی از خود بر جای بگذارد. او که عامل اصلی تساوی تیمش برابر استقلال است، به احتمال زیاد با رسیدن به شرایط بدنی مطلوب به ترکیب اصلی تیمش برمی‌گردد و آن‌طور که شنیده می‌شود علی علیپور زوج او در خط حمله خواهد بود. استوکس در بازی دوستانه تیمش برابر اشحانیه توانست 2 بار گلزنی کند تا نشان بدهد آمادگی لازم را جهت کمک به پرسپولیس در بازی‌های رسمی دارد.

یحیی هم به حرف کالدرون رسید

بسیاری از تغییراتی که در بالا از احتمال وقوع‌شان در ترکیب پرسپولیس عنوان کردیم، مواردی بود که گابریل کالدرون آرژانتینی هم در روزهای آخر حضورش در پرسپولیس به آن رسیده بود و حالا شاید یحیی به این باور رسیده باشد که برخی تصمیمات سرمربی قبلی سرخ‌ها درست بوده و به عملکرد بازیکنان در تمرینات و بازی‌های رسمی مربوط بوده است. شاید مقابل الشارجه، پرسپولیس یحیی را شبیه‌تر از 3 بازی قبل به تیم کالدرون در زمین ببینیم.
روزنامه فرعیختگان

برچسب ها: یحیی گل محمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار