مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اجرای سامانه "سپهتن" گفت: با راه‌اندازی این سامانه، کنترل رانندگان اتوبوس‌های مسافربری حین رانندگی و نظارت بر عملکرد آن‌ها بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 23 February 2020

غلامعباس بهرامی‌نیا با اشاره به اجرای سامانه "سپهتن" در خوزستان، اظهار کرد: متأسفانه در چندماه گذشته شاهد تصادفات ناگوار اتوبوس‌ها در سطح کشور بودیم که این تصادفات منجر به فوت تعداد قابل توجهی از هموطنان شد و از این رو توجه به بحث کنترل ناوگان حمل و نقل بین شهری افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های جدید افزایش نظارت بر عملکرد ناوگان عمومی حمل و نقل مسافربری، افزود: خطای انسانی علت عمده تصادف‌های ناوگان عمومی اتوبوس است و به این دلیل باید با برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر، نسبت به کاهش تصادفات اقدام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: در جلساتی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه کشور داشته‌اند، بر لزوم استفاده شرکت‌های حمل و نقل مسافری از سامانه سپهتن تأکید شده است و از این رو در تلاش هستیم تا به کمک این سامانه، نظارت بر عملکرد رانندگان را با شدت بیشتری مورد ارزیابی قرار دهیم.

بهرامی‌نیا ادامه داد: پیش بینی می‌شود با استفاده از این سامانه، ۹۰ درصد مشکلات در حوزه تصادفات اتوبوس‌های مسافربری مرتفع شود. از این رو مدیران عامل شرکت‌ها و کانون‌های مسافربری باید رانندگان این ناوگان را ملزم به نصب سامانه سپهتن بر روی خودروهای خود کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ناوگان عمومی مسافربری که همکاری لازم را در این خصوص نداشته باشند، تعطیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه سپهتن، کنترل رانندگان حین رانندگی و نظارت بر عملکرد آن‌ها بیشتر خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار