حدود یک ماه به تعطیلات نوروزی باقی مانده و هنوز تکلیف سهمیه "بنزین نوروزی" مشخص نشده است اما دلیل مخالفت برخی دولتی‌ها با اعطای این سهمیه چیست؟!
کد خبر: ۸۲۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 15 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، در طرح‌های کلان اقتصادی کشور، این موضوع مطرح شده‌ است که گردشگری می‌تواند هم‌سطح با اقتصاد نفتی برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.

اما متاسفانه عملکرد کشور در حوزه گردشگری در سطح شعار باقی مانده‌ است و با برخی از مشکلات پیش آمده نه‌تنها جذب گردشگر خارجی محدود شده است بلکه گردشگری داخلی هم افت زیادی کرد؛ دولت طرح سهمیه‌بندی بنزین را "بدون داشتن هیچ پیوستی برای بخش گردشگری کشور” اجرا کرد و بارها فعالان حوزه گردشگری از تأثیرات سهمیه‌بندی بر کاهش گردشگر داخلی گفتند اما آنچه به گوش مسئولان نرسید، فریاد آنها بود.

همچنان بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت امروز (۲۶ بهمن ماه) هم از اعطای سهمیه بنزین نوروزی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند! وزیر نفت می‌گوید موضوع اعطای این سهمیه در دولت مطرح شده و رئیس‌جمهور هم از مسئولان مربوط خواسته در این رابطه پیشنهادی ارائه دهند.

استدلال این وزیر از مخالفت برخی دولتی‌ها با اعطای سهمیه بنزین نوروزی، تأثیر آن بر یارانه معیشتی است! او می‌گوید مخالفان سهمیه نوروزی معتقدند اگر این سهمیه اعطا شود ممکن است بر یارانه معیشتی تأثیر بگذارد، چرا که به دستور رئیس جمهور درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین به صورت تمام و کمال به خود مردم پرداخت می‌شود.

وزیر نفت می‌گوید اگر ۱۰۰ لیتر سهمیه نوروزی به ۱۸ میلیون خودرو داده شود یک میلیارد و ۸۰۰ لیتر می‌شود که با در نظر گرفتن ۱۵۰۰ تومان مابه التفاوت بنزین، کل مبلغ ۲۷۰۰ میلیارد تومان خواهد شد که رقم قابل توجهی است؛ اما هنوز درباره تصویب شدن یا نشدن این طرح نمی‌توان اظهارنظر کرد.

منبع: تسنیم

برچسب ها: بنزین نوروزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار