در آینده نزدیک، کلینیک‌های سلامت جنسی در سطح کشور راه اندازی می‌شود، این کلینیک‌ها به صورت سطح بندی شده به زوجین، خدمات ارائه می‌کند.
کد خبر: ۸۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 15 February 2020

به گزارش تابناک رضوی، ناهید اکبری رییس اداره باروری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به موفقیت‌های بسیار این طرح در سراسر کشور، باید برای گسترش آموزش‌های ۶ ساعته ازدواج به عنوان یک الگو تلاش شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تلاش مجموعه بهارنکو، الگوی جدید با عنوان «شهر خانواده»، با موفقیت اجرا شود و بتوان این الگو را به استان‌ها و دانشگاه‌های دیگر پیشنهاد کرده و شاهد کاهش طلاق باشیم.

 

راه اندازی کلینیک‌های سلامت جنسی با امضای تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نیز در سال ۹۶ پیگیری شد، معصومه ابتکار در حاشیه امضای این تفاهم نامه با ابراز اینکه هنوز کلینیک‌های سلامت جنسی و خانواده در اکثر استان‌ها فعال نشده است از وزیر وقت بهداشت و درمان خواسته بود تا این کلینیک‌ها را گسترش دهند.

بخشی از آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج مورد نیاز خانواده‌ها از طریق این کلینیک‌ها به مردم منتقل می‌شود. خدمات تخصصی کلینیک سلامت جنسی شامل انواع درمان‌ها و مشاوره‌های پزشکی، روانپزشکی، روان‌شناسی و طیف گسترده‌ای از درمان‌ها می‌شود. این کلینیک به عنوان یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی در زمینه مسایل جنسی و ازدواج و خانواده می‌بایست پذیرش مراجعان برای مشاوره، آموزش و درمان اختلالات جنسی را تسهیل کند.

 

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار