رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز پیش‌بینی کرد:
رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم خرید و فروش مسکن در ایام پایان سال حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشد.
کد خبر: ۸۲۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 25 February 2020

قنبرعلی زنگنه اظهار کرد: همیشه در ایام پایانی سال و در آستانه عید نوروز شاهد رشد معاملات مسکن در حوزه خرید و فروش هستیم و با توجه به این شرایط امسال نیز پیش بینی می‌کنیم که این روال ادامه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به تورم موجود در حوزه مسکن، میزان معاملات در طول ماه‌های اخیر به شدت کاهش داشته است و بر اساس آنچه در سال‌های گذشته رخ داده، در ایام منتهی به عید نوروز تقاضا برای خرید مسکن رشد داشته است و از این رو امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم معاملات مسکن در حوزه خرید و فروش در ایام پایان سال حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشد. امیدواریم این اتفاق رخ دهد تا شاهد خروج بازار مسکن از رکود موجود باشیم.

زنگنه عنوان کرد: کاهش معاملات مسکن در ماه‌های اخیر به شکلی بوده که گاها دفاتر مشاور املاک حتی به سختی هزینه‌های جاری خود را تامین می‌کنند و رشد تقاضا برای خرید مسکن و معاملات در روزهای پایانی سال می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

وی ادامه داد: جهشی که در تقاضا برای خرید مسکن و همچنین معاملات در روزهای پایانی سال رخ خواهد داد، موجب افزایش نرخ مسکن نخواهد شد زیرا قیمت مسکن به میزانی که باید، افزایش داشته و بیش از این افزایش پیدا نخواهد کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اهواز خاطرنشان کرد: فروشندگانی که به دنبال فروش خانه‌های خود هستند قطعا قیمت را کاهش خواهند داد تا در این شرایط رکودی بازار، خانه‌های خود را به فروش برسانند. از این رو نگران افزایش قیمت مسکن نیستیم و امیدواریم معاملات و خرید و فروش مسکن در این روزها افزایش داشته باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بازار مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار