کد خبر: ۸۲۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 15 February 2020
تاریخ کشورمان را بیشتر بشناسیم! اولین راهی که برای شناخت تاریخ یک ملت وجود دارد مطالعه و دیگری بازدید از مکان‌های تاریخی و گفتمان با بومیان منطقه می‌باشد امروز قصد داری شما را به موزه خودرو اختصاصی کاخ نیاوران در شمال پایتخت ببریم برای رسیدن به موزه اول باید از میان باغ زیبا و خوش عطر نیاوران گذر کنیم.  برخلاف دیگر موزه‌های این مجموعه که یک ساختمان اختصاصی برای آثار نمایش دارند این بخش از مجموعه آثار خود را در پارکیگ کاخ به نمایش در آورده است.

موزه خودرو های اختصاصی کاخ نیاوران

تاریخچه موزه خودرو های اختصاصی کاخ نیاوران

دولت ایران به جهت ساماندهی و حفظ اشیا تاریخی مجموعه نیاوران از جمله خودرو های سلطنتی در اوایل تابستان سال 1391 موزه خوردوهای اختصای نیاوران را راه اندازی کرد.

این موزه دارای یک طبقه و زیربنایی نزدیک به 200 متر مربع می باشد. همان طور که از نام موه پیداست این بخش از مجموعه کاخ نیاوران به اتومبیل های  شخصی خاندان پهلوی اول و دوم، متور سیکلت ها و ماشین های کوچک فرزندان این خاندان اختصاص یافته است. در این موزه علاوه بر آثار موه عکس های خانتدان پلوی در هنگام استفاده از اتوموبیل های شخصیشان نیز قابل مشاهده است.

آثار موزه خودرو های اختصاصی کاخ نیاوران

*8 موتور سیکلت کوچک و ماشین های مسابقه فرمولا

* دو خودرو رولزرویس پنج و شش

*یک رولزرویس سیلور گوست( اتومبیل احمد شاه قاجار)

ماشین رضا پهلوی

*یک رولزرویس متعلق به رضا شاه پهلوی 

*شاخص ترین خودرو در این موزه متعلق به محمدرضا شاه پهلوی است که در سال 1960 میلادی تولید شده. این اتوموبیل که Rolls Royce-Phantom V نام دارد دارای موتوری با 8 سیلندر خورجینی و حجم 6230 سی سی می باشد.  دنده اتوماتیک، شیشه بالا بر برقی، خنک کننده نوشیدنی، داشبوردی از جنس چوب گردو، صندلی های دسته متحرک سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون رنگی سونی و ضد گلوله بودن این اتومبیل از جمله ویژگی های است که سبب شد شاه سابق ایران آن را برای مصرف شخصی مناسب بداند. از دیگر موارد استفاده این اتومبیل می توان به استفاده از آن در مراسمات تشریفاتی مانند جشن های 2500 ساله اشاره کرد.

موزه خودرو های اختصاصی کاخ نیاوران

در بخش دیگری از این موزه می توانید به تماشای بنزهای رنگارنگ قدیمی البته با قدمتی نه چندان زیاد بنشینید.

موزه خودرو اختصاصی کاخ همه روزه به جز در روزهای رحلت امام خمینی(ره)، شهادت حضرت علی(ع)، شهادت امام صادق، شهادت امام حسن مجتبی، رحلت رسول اکرم، عاشورا و تاسوعای حسینی پذیرای شما مسافران تور تهران خواهد بود.

9:00 الی 18:00 ساعت بازدید از این موزه در 6 ماه اول سال می باشد و 8:00 الی 17:00 ساعت بازدید از موزه در 6 ماه دوم سال است.

بهای بلیط: 2500 تومان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار