رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان در پاسخ به سوال ایسنا گفت: بزرگ‌ترین طرح در دست اجرا در کوهرنگ است که امسال تخصیص اعتبارات آن به صورت بالای ۱۰۰ درصد انجام شده و حداکثر تا سال ۱۴۰۱ به نتیجه خواهد رسید.
کد خبر: ۸۲۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 13 February 2020

نعمت الله اکبری،اصلاح الگوی مصرف، کاهش هزینه ها و صرفه جویی انرژی را اقدامات اساسی دولت ها اعلام کرد و تاکید کرد: دولت باید صرفه جویی و الگوی مصرف انرژی در زمینه آب، برق و گاز را آغاز کند. در سال ۹۹ در میان دستگاه‌های اجرایی که توانسته باشد در حوزه حامل‌های انرژی صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشند، امتیاز خاصی در جشنواره شهید رجایی درنظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان اضافه کرد: در این مورد دستگاه های اجرایی و دولت باید به عنوان پیشگام بهترین و صرفه‌جویی ترین بخش در حامل‌های انرژی باشند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ اولویت تبصره ۱۸ را به مصوبات اقتصاد مقاومتی می دهیم که شامل حمایت‌های مالی تسهیلات و یارانه سود تسهیلات از کمک‌های بلاعوض است و اولویت تبصره ۱۸ به طرح‌ها و پروژه‌هایی تخصیص میابد که ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویت می رسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان با بیان اینکه چهار میلیارد تومان تسهیلات در تبصره ۱۸ برای هر بخش در نظر گرفته شده است، توضیح داد: اداره میراث و کشاورزی تمام اعتبارات خود را جذب کرده و کسری دارند، اما به طور کلی  چهار میلیاردتومان برای تبصره ۱۸به عنوان تسهیلات برای هر بخش در نظر گرفته شده بود و ۳۸ میلیارد تومان برای تبصره ۱۹ از محل تبصره ۱۸ در نظر داریم که ۳۰درصد تخصیص در نظر گرفته شده و امیدواریم این میزان افزایش یابد.

اکبری در خصوص تبصره ۱۹ نیز گفت: قابلیت واگذاری طرح های نیمه تمام یا در حال بهره برداری به بخش خصوصی است و در سال آینده دستورالعمل های این تبصره بهتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: سه پروژه مهم آبی استان تونل و سد کوهرنگ، سامانه آبرسانی به ۱۴ شهرستان و طرح بهشت آباد است. بزرگ ترین طرح در دست اجرا کوهرنگ است که امسال تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصدی شده و حداکثر تا سال ۱۴۰۱ به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان در خصوص سامانه آبرسانی نیز تصریح کرد: سامانه دوم نیز امتحان ردیف دار شده است و آب منطقه‌ای سامانه دوم را با توجه به تبصره ۱۹ با مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به سرمایه‌گذار واگذار خواهد کرد. ۱۱۰۰ میلیارد تومان منابع داخلی آب منطقه‌ای و ۱۶۰۰ میلیارد تومان از طریق سرمایه گذار تامین خواهد شد. همچنین در این پروژه سرمایه گذار از طرف دولت تضمین خرید آب را خواهد گرفت که دولت حدود ۶ هزار میلیارد تضمین خرید آب برای مدت ۲۰ سال را واگذار خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار