دومین دوره مسابقات لیگ اسپوکس قهرمانی کشور، با حضور ۴۰ ورزشکار روز پنجشنبه در مجتمع صنعت آب و برق اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷ 13 February 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، با آغاز دومین دوره مسابقات لیگ اسپوکس قهرمانی کشور در اصفهان هشت تیم از استان‌های مختلف در 9 دور تا فردا عصر با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

رئیس کمیته اسپوکس هیات انجمنهای ورزشی اصفهان تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را ساوالان مشکین‌شهر، فجر سمنان، باشگاه شهید قاسمی قزوین، باشگاه اسپوکس آمل، باشگاه سهند لنجان، هیات انجمن‌های ورزشی فلاورجان، پادرای فارس و باشگاه فرهنگیان مسجد سلیمان اعلام کرد.

محمد قربانی افزود: تیم‌های باشگاه خانه قهرمانان رشت و شرکت کاسانه گیلان که پیش‌تر برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند به دلیل بارش سنگین برف در آن منطقه موفق به سفر به اصفهان و شرکت در این دوره نشدند.

وی ادامه داد: 17 داور از اصفهان، فارس، اردبیل، سمنان، قزوین و مازندران لیگ اسپوکس را قضاوت می‌کنند.

رئیس کمیته اسپوکس هیات انجمنهای ورزشی اصفهان خاطرنشان کرد: معرفی نفرات و تیم‌های برتر و مراسم اختتامیه فردا عصر برگزار خواهد شد.

رشته ورزشی اسپوکس برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است که از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت دارد.

ارتقای سطح آمادگی جسمانی، افزایش هماهنگی دست و چشم، افزایش قدرت و استقامت عضلانی به طور همزمان، کارآمدی بیشتر سیستم قلبی و عروقی، پرورش ذهنی سالم و هوشیار، افزایش انعطاف‌پذیری در دامنه طبیعی حرکت مفاصل از مزیت‌های این رشته ورزشی عنوان شده است.

این رشته که در ایران از زیر مجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی به شمار می‌رود و برای نخستین‌بار از سوی محمدرضا هاشم‌پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین‌المللی هنرهای رزمی) در سال 1390 پایه‌گذاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار