طی پایش مرحله اول ثبت‌نام مشخص شد؛
معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲ هزار و ۱۷۴ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در طرح "مسکن ملی" در خوزستان واجد شرایط شناخته شده‌اند.
کد خبر: ۸۲۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 13 February 2020

محمدحسین پناهی‌فر با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام و واجدین شرایط طرح "مسکن ملی" در خوزستان اظهار کرد: از چهار هزار نفر ثبت‌نام‌کننده در طرح مسکن ملی در استان خوزستان، ۲ هزار و ۱۷۴ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند تا بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: طی یک برنامه زمانبندی قرار است به افرادی که واجد شرایط بهره‌مندی از مسکن ملی هستند، پیامک داده شود تا برای تشکیل پرونده مراجعه کنند. همزمان با این کار فرآیند اخذ پروانه، تسطیح اراضی و دیگر مقدمات کار ساخت این واحدها انجام خواهد شد تا روند خانه‌دار شدن این افراد به سرعت طی شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه سهمیه مرحله اول این طرح برای استان خوزستان ۴ هزار نفر بود که به صورت کامل این میزان ثبت‌نام در سایت انجام شد و در نهایت واجدین شرایط با پالایش‌های انجام‌شده مشخص شدند، گفت: برای مرحله بعد نیز مجددا علاوه بر باقیمانده سهمیه ابتدایی، یک سهمیه برای استان خوزستان در نظر گرفته خواهد شد تا کسانی که واجد شرایط هستند از مزایای طرح مسکن ملی بهره‌مند شده و پس از ثبت‌نام در این طرح خانه‌دار شوند.

پناهی‌فر عنوان کرد: در حال حاضر کار شناسایی زمین در شهرستان‌های مختلف استان برای اجرای این طرح به اتمام رسیده است و اکنون در این اراضی مشخص‌شده، در حال تسطیح اراضی هستیم. همچنین موقعیت و ظرفیت هر منطقه به طور کامل مشخص شده تا روند کار احداث این واحدها پس از طی شدن مراحل اجرایی به سرعت پیش برود.

وی با اشاره به اهمیت شهر اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان ادامه داد: در شهرستان اهواز برای ۱۶۴۲ واحد مسکونی در اتوبان پل فولاد-جاده اکباتان شمالی برنامه‌ریزی و زمین اختصاص داده شده است. اکنون ماشین آلات در آن منطقه مشغول به کار هستند و تسطیح اراضی آن منطقه در حال انجام است. همچنین مقدمات تهیه نقشه این واحدها در حال انجام است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: بخشی از این اراضی در شهرستان اهواز به بنیاد مسکن و بخشی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تحویل داده شده است تا این دو مجموعه، متولی اجرای طرح شوند و شاهد ساخت واحدهای مسکن ملی در شهرستان اهواز و دیگر شهرستان‌های استان خوزستان باشیم.

پناهی‌فر گفت: زمان‌بندی برای ثبت‌نام در مرحله دوم طرح مسکن ملی در حال حاضر مشخص نیست و هر زمان که تاریخ این ثبت‌نام مشخص شود، به اطلاع مردم خوزستان خواهیم رساند تا آن‌ها بتوانند با ثبت‌نام در این طرح، خانه‌دار شوند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: طرح مسکن ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار