کد خبر: ۸۲۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶ 13 February 2020

بسم الله الرحمن الرحیم”

مردم شریف و همیشه در صحنه استان خوزستان

شورای اصلاح طلبان خوزستان، همواره اعتقاد راسخ به این دارد که تنها راه نجات کشور و عبور از بحرانهای پیش رو انجام اصلاحات اساسی است. بر همین اساس با پایبندی به گفتمان اصیل اصلاح طلبی، برنامه خود را همانند اصلاح طلبان سراسر کشور بر مشارکت جدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داده و از نیروهای کیفی و باتجربه خود برای حضور در صحنه دعوت به عمل آورد.

پس از شهادت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که ملت قدرشناس ایران با هر تفکری با حضور یکپارچه خویش در مراسم وداع با این قهرمان ملت، پیام واضحی را به دشمنان این مملکت به ویژه رئیس جمهور نامتعادل و جنایتکار آمریکا ارسال کردند و نشان دادند برای صیانت از امنیت کشور تا پای جان ایستاده اند، انتظار این بود که این همدلی مبنایی برای همگرایی ملی شده تا زمینه مشارکت فراگیر فراهم شود، اما شوربختانه با حذف نیروهای اصلاح طلب به انحاء گوناگون -که سخن در خصوص علت های آن تکراری شده و ملال آور- عملاً امکان فعالیت به صورت جبهه ای از اصلاح طلبان استان گرفته شده است. از این رو نظر آحاد مردم استان را به نکات زیر جلب می کنیم:

۱- اصلاح‌طلبان همواره انتخابات را فرصتی جهت تعمیق روابط ملت و حاکمیت تلقی کرده و اعتقاد راسخ به ایجاد زیرساخت توسعه سیاسی با توسل به خرد جمعی و صندوق رای، به عنوان یکی از فرصتهای رجوع به نظر آحاد ملت و ابزار تحقق مردم سالاری و شایسته گزینی داشته و دارند. از این رو بر اساس رسالت خود ملت فهیم ایران را به مشارکت فراگیر در این صحنه سرنوشت ساز دعوت می‌نماید.

۲- جریان اصلاحات همواره و به ویژه در برهه حساس انتخابات، برخلاف برخی جریانها، نه تنها از نگاه بالا به پایین نسبت به بدنه اجتماعی خود اجتناب می کند، بلکه خود را ملزم به تمکین به رأی و نظر بدنه اجتماعی خویش دانسته و خود را از ابلاغ تکلیف به ملت فهیم و بزرگوار به هر شکلی برحذر می دارد.

۳- احزاب اصلاح‌طلب استان خوزستان تا آخرین لحظات اعلام رسمی کاندیداهای تایید صلاحیت شده، به احراز صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب یا دارای شخصیت و مرام اصلاح‌طلبی که قابلیت نمایندگی اندیشه و مشی اصلاحات در خانه ملت را داشته باشند امیدوار بودند که متاسفانه این مهم به وقوع نپیوست.

۴- از آنجایی که مرام و گفتمان اصلاح طلبی، مبتنی بر انجام تغییر به نفع ملت از مسیرهای قانونی است و صندوق رای از ارزشمندترین مسیرهای اعمال نظر شهروندان برای ایجاد تغییرات و رسیدن به توسعه همه جانبه بر پایه قانون است، شرکت در انتخابات از اهم وظایف همه شهروندان شمرده می شود. بنابراین حسب همان وظیفه شهروندی مطلوب اصلاح طلبی، ضمن شرکت در انتخابات، احزاب را مختار کرده تا اگر اعضای آنها در حوزه هایی حضور دارند، به صفت حزبی آنها را حمایت کنند و هیچ گونه لیستی تحت هیچ نام حقوقی اصلاح طلبی و یا جبهه ای اصلاح طلب یا ائتلاف تحت این عنوان در استان وجاهت نداشته و مورد تایید این شورا نیست.

۵- باور اصلاح‌طلبان بر ضرورت کادرسازی و ترغیب جوانان به مشارکت سازنده و فعال‌تر در کنش‌های سیاسی در چارچوب قانون اساسی و با هدف تقویت بعد جمهوریت نظام استوار است.

 

به امید فردایی بهتر برای ایران عزیز، با همراهی مردم همیشه سرافراز و نجیب کشور

شورای اصلاح طلبان استان خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار