با حضور امام جمعه و مسئولان اهواز در جلسه شورا انجام شد؛
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: از شرکت آبفا انتظار می‌رود معابر حفاری شده در عملیات اجرایی خود در اهواز را به سرعت ترمیم و آسفالت کند.
کد خبر: ۸۲۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹ 11 February 2020

یکصدوهفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با دستورکارهای واگذاری امور خدمات شهری، تنظیف منطقه یک شهرداری و تأمین اقلام مورد نیاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ در این نشست همچنین طرح ضربتی جمع‌آوری آبهای سطحی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون عمرانی استانداری، شهردار و فرماندار اهواز، مدیرکل دادگستری و مدیرعامل شرکت آبفا اهواز بحث و بررسی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنبی موسوی‌فرد در این جلسه اظهار کرد: در چند ماهی که به مرکز خوزستان آمده ام بخش عمده‌ای از وقت ما درگیر مسائل جزئی و پیش پا افتاده بوده است و این مسائل، ما را از کارهای کلان باز داشته است.

وی افزود: در خصوص مسائل آب‌های سطحی چند بار به حضور حضرت آقا رسیدم وحساسیت ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: شاکر خدا هستیم که صدای واحدی از مسئولین در اهواز و در خصوص مشکلات خوزستان و اهواز شنیده می‌شود و جمعی همدل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا دغدغه و مشکل مردم را رفع کنند.

وی تصریح کرد: طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی که توسط شورا در نظر گرفته شده، کار بسیار خوبی است و نتیجه کار دو ماه است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در زمینه دفع آب‌های سطحی نیازمند نقشه راه هستیم تا بر اساس آن اقدامات خود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرای صحیح طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی بیان کرد: آبفا و شهرداری باید در کنار یکدیگرتقسیم کار کنند و این طرح را اجرا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: همچنین با توجه به اعتباری که در اختیار شرکت آبفا قرار داده شده، در بحث فاضلاب باید جبهه گوناگونی ایجاد شود مثلا در برخی مناطق مانند ملاشیه، به یک یا دو پیمانکار اکتفا نکنیم و چند پیمانکار در این نقطه کار کنند. همچنین وزیر نفت و ستاد فرماندهی امام(ره) قول داده‌اند که پای کار بیایند و در این زمینه دستگاه‌های زیادی را بسیج کردیم.

امام جمعه اهواز گفت: البته با توجه به برنامه‌ریزی و کارهایی که قرار است انجام شود، اهواز به مدت یک تا دو سال شهر کارگاهی است و مردم باید این شرایط را تحمل کنند. اما انتظار می‌رود آبفا هر نقطه‌ای که حفاری می‌کند یا طرح ضربتی در آن اجرا شود، پس از حفاری حتما باید آسفالت شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در بحث کارهای عمرانی نیز از هفته آینده با توجه به اینکه در اهواز به ویژه در حاشیه شهر خرابی‌ها زیاد است، در کنار مسئولین آبفا و شهرداری حضور پیدا خواهیم کرد تا در زمان اجرای کار، مشکلات را در همان نقطه بررسی کنیم.

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که همچنان در خوزستان پابرجا هستند، گفت: به طور مثال در چند روز گذشته از برخی روستاها بازدید کردیم و مشاهده کردیم که برخی روستاها هنوز با تانکر آبرسانی می‌شوند.

موسی شاعری، شهردار اهواز، در رابطه با طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، عنوان کرد: ورود شورای شهر به یک طرح اجرایی ضربتی بسیار خوب است چرا که در طی سال‌های گذشته علاوه بر فرسوده شدن شبکه فاضلاب اهواز، شبکه دفع آب‌های سطحی نیز بسیار ناقص است و عملا شبکه موثری را نداریم.

وی افزود: هرچند در بحث طراحی‌های طرح جامع شبکه آبفا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما علی‌رغم محدودیت منابع مالی مدیریت شهری، طرح ضربتی که حاصل زحمات شبانه‌روزی است قابل تقدیر است.

شهردار اهواز بیان کرد: ما خود را موظف به اجرای مصوبات شورای شهر می‌دانیم، همانگونه که در سال گذشته از مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای آب‌های سطحی بخش زیادی از آن را هزینه کردیم و در مناطقی چون شهرک‌دانشگاه و کیانشهر لوله‌گذاری انجام دادیم.

وی افزود: در این مناطق پمپ نیز نصب کرده و در حال طراحی برای سایر نقاط نیز هستیم اما خود را ملزم به اجرای فوری طرح ضربتی شورا نیز می‌دانیم اما انتظار داریم که دولت و اعضای شورا نیز در بحث بودجه با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم منابع مالی طرح را نیز تامین کنیم.

همچنین جاسم موسی پور اظهار کرد: ما امروز در جنگ تمام‌عیار فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستیم و پیروزی در ابعاد مختلف این جنگ محقق نمی‌شود مگر با وحدت بین مسئولان مختلف کشوری، استانی و شهرستانی.

وی با بیان اینکه مسئولان شاید هر کدام به صورت جداگانه عملکرد خوبی داشته باشند، افزود: گاهی شاهد این هستیم که در عرصه فعالیت‌های گروهی عملکرد خوبی نداشته‌اند.

عضو شورای کلان‌شهر اهواز بیان کرد: ما در بحث «آب و فاضلاب» وارث عقب‌افتادگی‌هایی هستیم، شاید در این زمینه تقصیری نداشته باشیم چرا که به واسطه طرح‌هایی که توسط شهرداری و آبفای اهواز در حال انجام است این شهر به کارگاه پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون با چنگ و دندان پروژه‌ها را فعال نگه داشته‌ایم، بیان کرد: گاهی برای عدم تعطیلی پروژه‌ها کار فعالیت این پروژه‌ها به شورای تأمین رسیده است.

موسی پور عنوان کرد: برای اینکه به عنوان موکلین مردم شرمنده آنها نشویم با سختی پروژه‌ها را اجرا می‌کنیم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در بحث سیل و یا آب‌گرفتگی اخیر فاضلاب وارد خانه‌های مردم شد و برخی از محلات مرکز استان را به میدان جنگ تبدیل کرد.

وی بیان کرد: اکنون در زمینه آبفا در اهواز ۵۰ نقطه بحرانی مشخص شده که بر اساس این طرح کار هر یک از نهادها مشخص شده است.

وی بیان کرد: منابع آبفا و شورای شهر اهواز محدود است و می‌طلبد همه برای حل این مشکلات تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار