رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: مردم ما هر کجا که لازم بوده، از نظام دفاع کرده‌اند و حضور آنها در راهپیمایی‌ها وظیفه‌ای را بر دوش مسئولان می‌گذارد که برای خدمتگزاری بیشتر به مردم سر از پا نشناسند.
کد خبر: ۸۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 10 February 2020

حجت‌الاسلام علیرضا قربانی در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه همزمانی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی از رنگ و بوی خاصی برخوردار است، اظهار کرد: روز شهادت سردار سلیمانی در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مقاومت نامگذاری شده است که در سال آینده ویژه برنامه‌های آن در گرامیداشت مجاهدت‌های این شهید برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در هر سال ۲۵ کارگروه در کشور، ۲۲ کارگروه در استان و ۱۲ کارگروه در شهرستان تشکیل می‌شود، گفت: وظیفه کارگروه‌ها برنامه‌ریزی برای گرامیداشت دهه فجر است که دارای کمیته‌های مختلفی همچون جوان و نوجوان، خانواده و زن، آموزش و پرورش، بسیج و نیروهای مسلح، ورزشی و... است.

قربانی ادامه داد: تلاش ما بر این است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از حالت تکراری جلوگیری کنیم و ظرفیت‌های مختلف را به کار بگیریم تا راهپیمایی برای مردم خاطره انگیز باشد. بر این اساس کارگروه‌ها ایده‌های خود را برای استفاده از ظرفیت‌ها ارائه دادند و در طول مسیر راهپیمایی نمایش دستاوردهای دفاعی را خواهیم داشت، همچنین غرفه‌هایی تدارک دیده شده که محصولات فرهنگی عرضه می‌کنند و خانواده‌ها می‌توانند با عکس شهدا عکس بگیرند. همچنین با بیش از پانزده گروه سرود از مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای برنامه و رزم‌نوازان ارتش در روز راهپیمایی هماهنگی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان با اشاره به اینکه شب ۲۲ بهمن ماه مراسم نورافشانی و تکبیرگویی برگزار خواهد شد، گفت: راهپیمایی از ساعت ۹ صبح روز ۲۲ بهمن آغاز می‌شود و آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سخنران مراسم راهپیمایی کلانشهر اهواز خواهد بود.

وی بیان کرد: مردم ما هر کجا که لازم بوده، از نظام دفاع کرده‌اند و این راهپیمایی‌ها وظیفه‌ای را بر دوش مسئولان می‌گذارد که برای خدمتگزاری بیشتر به مردم سر از پا نشناسند.

قربانی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی است که بر اساس اساسنامه آن اجرا، برگزاری، هماهنگی و پیگیری مراسم ملی و انقلابی در کشور را بر عهده دارد. با هماهنگی مسئولان در استان و شهرستان‌ها برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت مرتب درحال برگزاری است. اگرچه جای کار بیشتری دارد و باید تلاش کنیم برنامه‌های انقلاب اسلامی با همگرایی و هم‌افزایی بیشتری برگزار شود.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مقرر شد، مراسم چهلم سردار سپهبد شهید سلیمانی در روز ۲۲ بهمن ماه برگزار شود. همچنین در کنار این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به سپاه‌های استانی ابلاغیه‌ای را ارائه کرده که به منظور گرامیداشت مقام والای این شهید در استانها مراسم بزرگداشت برگزار شود و براین اساس ساعت ۱۹ تا ۲۱ پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز مراسم چهلم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال علاوه بر آنکه گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رنگ و بوی شهادت است، فضایی برای تجلیل از مقام سردار سلیمانی است.

قربانی درباره مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در کلانشهر اهواز گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسیر راهپیمایی را به شورای تامین استان پیشنهاد می‌دهد و آنها با توجه به مسائل امنیتی درباره آن نظر می‌دهند. مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال در اهواز از میدان شهدا آغاز می‌شود و سپس راهپیمایان مسیر خود را تا خیابان سلمان فارسی به سمت چهارراه آبادان ادامه خواهند داد. همه اقدامات امنیتی برای تامین امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام شده است. همچنین تمام شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از ساعت ۷ صبح تا اتمام آن یعنی نهایتاً ۳ بعدازظهر از سوی اتحادیه بیمه‌ای با محوریت بیمه مرکزی ایران بیمه شده‌اند. اگرچه با درایت نیروهای امنیتی استان؛ اطلاعات، سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی برای تامین امنیت مراسم کار و مجاهدت می‌شود و دهها کیلومتر آن‌طرف‌تر از مسیر راهپیمایی امنیت برقرار است اما برای اینکه راهپیمایان متحمل خسارات مالی و جانی نشود این اقدام صورت گرفته است.

وی بیان کرد: راهپیمایی مردمی است و هدف ما این است که راهپیمایی به روزی خاطره انگیز برای خانواده‌ها تبدیل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار