سجاد طاهری در گفتگو با تابناک:
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان کرمانشاه از شرایط دریافت بیمه روستایی و پرداخت ۷۰ درصدی حق بیمه توسط دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 10 February 2020

 چه کسانی می توانند بیمه روستایی دریافت می کنند؟

سجاد طاهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: افراد بالای ۵۰ سال اعم از خانم و آقا و نیز زیر ۱۸ سال طبق قانون نمی توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان دربیایند. همچنین عضویت افراد در صندوق مبتنی بر اشتغال در روستا و یا سکونت است؛ بطوریکه روستائیان، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان حمل بار و مسافر درون و برون شهری ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می توانند بیمه سلامت روستایی را دریافت کنند.

او در ادامه افزود: شاغلین و فعالان عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی مثل قالی بافی، گلیم و فرش بافی درصورت معرفی از طرف سازمان صمت و میراث فرهنگی و یا داشتن کارت شناسایی معتبر می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تبصره ۷ ماده ۲ قانون افزایش بهره برداری بخش کشاورزی و منابع طبیعی افراد مشمول جامعه هدف ما بوده و می توانند حق بیمه خود را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که ۷۰ درصد حق بیمه سلامت را دولت تقبل می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار