استاندار کرمانشاه گفت: مهارت یکی از موارد مهم در اشتغال است و باید به گسترش آن در سطح استان اهتمام ورزید.
کد خبر: ۸۲۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 09 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در نشست شورای مهارت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در حوزه اشتغال نگران جدی دارد البته هدف از طرح این موضوع سیاه نمایی نیست، اما واقعیت تلخی است که وجود دارد. مردم خواستار رفع این چالش بزرگ هستند.

 وی افزود: تهیه اسناد مختلف در جهت رفع بیکاری از جمله سند رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی جز برنامه‌های کاهش آمار و درصد بیکاری است، البته باید اشاره کرد باید بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه داد: شرایط اقتصادی موجب ریزش در بخش مشاغل می‌شود، به همین خاطر همه مدیران این ماموریت را دارند اشتغال را در اولویت قرار دهند این کار را هم انجام دادند و از دانشگاه‌ها انتظار داریم کار بردی‌تر با مسائل برخوردار کنند.

بازوند تصریح کرد: اگر حوزه اشتغال مطرح است باید مهارت ایجاد کرد، عامل اصلی در ایجاد اشتغال مهارت است و نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه ثروتمند و دارای پتانسیل بالایی است، عنوان کرد: نباید نرخ بیکاری آنقدر بالا باشد شما نمی‌توانید ۳۷۰ کیلومتر مرز رسمی داشته باشید و ۶ بازارچه مرزی داشته باشید اکنون ۱۵۰۰ کامیون از مرز‌های ما در حال رفت و آمد هستند و این‌ها ویژگی‌های مثبتی است، یک درصدی از مشکلات ما نیز به مهارت بر می‌گردد.

 بازوند تاکید کرد: نکته‌ی دیگر در تسهیلات ارزان قیمت است که باعث شده در صنایع دستی انحراف زیاد باشد و این نشان می‌دهد افراد مهارت کافی ندارند و ممکن است گرفتاری هم داشته باشند و این مشکلات تنها گریبان گیر ما نیست بلکه استان‌های مختلف درگیر این موضوع اند، امروز در قالب تفاهم نامه یکسری تجهیزات و زیر ساخت‌ها فراهم می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار