- استاندار ایلام گفت: زنان ایلامی و مادران و همسران شهدا همواره در آیین های سنتی عزاداری و چمر در قالب مویه به بیان ایثارگری ها و شجاعت شهدا و رزمندگان می پردازند و نقش آنها در انتقال دلاورمردی های شهدا بی بدیل است.
کد خبر: ۸۲۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰ 09 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا به فرهنگ ایثار و شهادت طلبی ایلامیان اشاره کرد و افزود: در استان های زاگرس نشین چون ایلام مراسمی همچون چمر برای بزرگداشت بزرگان و شهدا برگزار می شود که نشان دهنده ارزش و فرهنگ والای مردم این مناطق است.

وی اشهار داشت: در استان ایلام بارها و بارها شاهد بوده ام که مادران و همسران شهدا چگونه یاد و نام شهدا و بزرگان خود را در مراسمات مختلف چون چمر به نیکی زنده نگه داشته اند و به زیبایی به بیان خوبی ها، شجاعت ها و دلاوری های آنان پرداخته اند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اقدامات و فعالیت هایی که در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های شهدا در استان صورت گرفته خاطر نشان کرد: مسوولین ما کارهای بسیار خوبی برای حفظ ارزش ها و یاد و خاطره شهدا در استان انجام داده اند و در این راستا فاز اول باغ موزه دفاع مقدس استان تکمیل شده است و در حال تکمیل فاز دوم آن هستیم و این مهم به همت فرزندان شما در دستگاه های اجرایی و حاکمیتی محقق شده است.

وی افزود: مرکز حفظ آثار خانه شهداست و خاطرات شهدا و صحنه ها و دلاوری ها، ایثارگری ها و از خود گذشتگی ها در آن ترسیم می شود و این یادبودها از شهدا برای نسل امروز و نسل های آینده باقی می ماند.

استاندار ایلام به برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا در استان اشاره کرد و یادآور شد: یادواره ها و کنگره های شهدا یکی پس از دیگر در مناطق مختلف استان همچون میمک، قلاویزان، والفجر ۵ و دیگر مناطق استان که ایثارگری ها و پایداری های مردم استان از جمله ایلات و عشایر سلحشور و دلیر استان از خود به جای گذاشته اند در طول سال برگزار می شود و ما در حال تدارک کنگره ی بزرگ شهدا هستیم و در این کنگره آثار شهدا از جمله دیداری، نوشتاری، گفتاری و خاطرات شهدا و خانواده های آنها بیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان خدمتگذار نظام و مردم همواره به گرامیداشت یاد و نام شهدا تأکید داشته ام و در این زمینه تقسیم کار کرده ایم که دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران جزو اولویت های اصلی مدیران در سطح استان و شهرستان ها باشد و خودم نیز در حد توان با خانواده ها شهدا دیدار داشته ام.

وی افزود: البته این دیدارها نه به این دلیل که آنها نیاز به حضور ما دارند بلکه به این خاطر که ما نشان دهیم از ایثارگری های آنان درس خواهیم گرفت و به راه آنان وفادار خواهیم ماند و از این رو با خانواده های معظم شهدا تجدید بیعت دوباره می بندیم که راه این عزیزان را ادامه خواهیم داد.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: هنر اصلی همه ما باید این باشد که سلحشوری، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا را به نسل های بعد منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: مردم ما در مراسم مختلف وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان داده اند و انشاء الله در مراسم ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو دشمنان نظام شاهد حماسه های دیگر از مردم خواهند بود.

این مقام مسئول افزود: شاید برخی از ما مسئولان اشتباهاتی داشته باشیم ولی مردم وفادارند و نظام ما بسیار قدرتمند است و ما مصمم هستیم مسائل و مشکلات را با وحدت، هم افزایی و قدرت حل کنیم، تنگناها را پشت سر بگذاریم و بر مشکلات فائق آییم.

استاندار ایلام تأکید کرد: همه فرزندان شما در دستگاه های اجرایی و حاکمیتی دست به دست هم داده اند و تلاش می کنند که گره ای از مشکلات مردم را باز کنند و به امید خدا توفیق و نصر الهی یار و همراه ملت کشور و نظام ما خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار