رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام کرد: نخستین گروه از دانشجویان خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران مشغول به تحصیل شدند.
کد خبر: ۸۲۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 08 February 2020

امیر حیاتی روز شنبه در گفت و گو یی اظهار داشت: برای نخستین بار دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای مازندران هفت دانشجوی خارجی پذیرش کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای تخصصی هیأت دانشگاهی الافاق لبنان از دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و با توجه به وجود ظرفیت و تجهیزات دانشگاه فنی استان نخستین گروه هفت نفره دانشجویان لبنانی برای تحصیل از ترم جاری وارد دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری شدند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه این دانشجویان دوره آموزش زبان فارسی را در دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده اند، افزود: این دانشجویان پسر در مقطع کاردانی رشته‌های برنامه نویسی کامپیوتر و معماری مشغول به تحصیل شدند.

حیاتی ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی در راستای بین المللی سازی آموزش‌های دانشگاه انجام می‌شود که این مهم از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

نظام آموزش عالی ایران هم اکنون در یک دوره گذار از یک سیستم سنتی ملی به یک سیستم مدرن بین‌المللی در حال حرکت است و دانشگاه‌ها باید به تدریج ظرفیت‌های خود را برای همراه شدن با این تغییرات تقویت نمایند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران افزود: تعداد زیادی از دانشگاه ها نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اقدام کرده اند که این واحد دانشگاهی نیز با توجه به ظرفیت های بالا و موقعیت مناسب می تواند در این مسیر به برنامه های ترسیم شده خود دست یابد.

دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران ۱۵ هزار دانشجو دارد که ۲۰ درصد آنان زن هستند. ۸۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغلند.

همچنین این تعداد دانشجو در ۱۲ مرکز استانی در هفت شهر شامل سه مرکز خواهران، ۹ مرکز برادران، ۳۰ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۴۵ رشته کاردانی تحصیل می کنند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار