همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مازندران ۸ پروژه زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان در شرق و غرب این خطه شمال کشور با اعتبار حدود ۶۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۲۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 08 February 2020

همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مازندران ۸ پروژه زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان در شرق و غرب این خطه شمال کشور با اعتبار حدود ۶۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

افتتاح چهار پروژه زیرساختی در ساری
همزمان با سفر دکتر سعید نمکی به استان مازندران در هشتمین روز از دهه فجر چهار پروژه زیرساختی حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۲۴۵ میلیارد ریال شامل ساختمان دانشکده پیراپزشکی و فن آوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری به بهره برداری رسید.
علاوه بر آن مرکز آزمون الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان یکی از مراکز مهم در بین دانشگاههای علوم پزشکی شمال کشور نیز در ساری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید تا مقدمات برگزاری آزمون های غیر حضوری نیز در این دانشگاه فراهم شود.
افتتاح مرکز ناباروی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری
همچنین باحضور وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی به استان مازندران مرکز ناباروی (IVF) در بیمارستان آموزشی و درمانی امام خمینی ( ره ) شهر ساری با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

در روش I.V.F با استفاده از داروهای تزریقی و خوراکی، فولیکولهای تخمدان رشد یافته و زمانی که رشد نهایی فولیکول‌ها توسط سونوگرافی تایید شد در یک فرآیند با استفاده از بیهوشی در اتاق عمل بخش IVF عمل گرفتن تخمک‌ها از تخمدان انجام می‌شود.

در این روش تخمک‌ها در محیط آزمایشگاهی و با استفاده از تکنیک میکرو انجکشن بارور می شوند و بیست و چهار ساعت بعد از تزریق علائم لقاح بررسی می‌شود.

افتتاح طرح توسعه بیمارستان رازی قائمشهر
طرح توسعه مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر نیز با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید و با افتتاح این طرح ۳۶ تخت بیمارستانی به بیمارستان رازی این شهر افزوده شد تا تعداد تخت های این بیمارستان به ۲۸۰ تخت برسد.
افتتاح کلنیک ویژه شهرستان گلوگاه
همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان به استان مازندران کلنیک تخصصی ویژه شهرستان گلوگاه در شرق استان مازندران نیز با اعتبار ۳۹ میلیارد ریالی پس از حدود سه سال از اجرا تکمیل و به بهره برداری رسید.
این کلنیک ویژه به عنوان بزررگترین کلنیک تخصصی شمال شرق مازندران در شهر گلوگاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و خدمات پزشکی تخصصی را به بیماران با نرخ دولتی ارایه می دهد.
افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی در بهشهر
مرکز جامع سلامت روستایی در روستای برما در شهرستان بهشهر در شرق مازندران نیز همزمان با سفر وزیر بهداشت و درمان به این خطه شمال کشور با اعتبار ۷.۵ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.
با افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی در روستای برما در شرق مازندران تعداد مراکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان مازندران به بیش از ۷۰ مرکز رسیده است.
افتتاح پردیس خودگردان بین المللی رامسر
همزمان با سفر دکتر سعید نمکی به استان مازندران ساختمان پردیس خودگردان علوم پزشکی شهر رامسر در غرب این خطه شمال کشور نیز با اعتبار حدود ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
راه اندازی مرکز ایروله تنفس فشار منفی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از دیگر پروژه های افتتاحی حوزه پزشکی و درمانی در استان مازندران است که روز جاری با جضور وزیر بهداشت و درمان به استان افتتاح شده است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار