دو بازیکن از استقلال و دو بازیکن از پرسپولیس در تیم منتخب این هفته ما حضور دارند، هفته ای که تساوی دو بر دو در دبی پایتخت مهم‌ترین نتیجه آن بود.
کد خبر: ۸۲۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 08 February 2020
هفته نوزدهم لیگ برتر با انجام مابقی دیدارها در روز گذشته به پایان رسید، در مهم‌ترین نبرد این هفته دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس با تساوی دو بر دو به پایان رسید. دربی تهران که روز پنج‌شنبه برگزار شد و البته زیبایی‌های خاص خود را نیز داشت، آبی‌پوشان دوبار از حریف پیش افتادند اما درخشش بازیکنان تعویضی پرسپولیس باعث شد تا دیدار با تساوی پرگل به پایان برسد.

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر را مرور می‌کنیم:
 
دروازه‌بان:
 
محمدرشید مظاهری (تراکتور):
 
دروازه‌بان ملی پوش تراکتوری ها که با پیراهن این تیم توانسته بازی های خوبی در لیگ نوزدهم به نمایش بگذارد در جریان دیدار این تیم برابر گل گهر نیز توانست با واکنش های به موقع، خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان زمین معرفی کند. مظاهری در نیمه اول دو بار با سیوهایی دیدنی مانع باز شدن دروازه خود شد و در نیمه دوم نیز در دقایقی که فشار روی دروازه تراکتوری ها به بیشترین حد خود رسیده بود با مهار فوق العاده موقعیتی خطرناک باعث شد تا تراکتوری ها در بازی باقی بمانند و عزم خود را برای گلزنی جزم کنند.

البته از دیگر دروازه‌بان هایی که در بازی های هفته نوزدهم به میدان رفتند می توان به شهاب گردان و احمد گوهری اشاره کرد. دروازه بان فولادی ها که در دیدار برابر شهرخودرو یک موقعیت را با واکنشی دیدنی دفع کرد و گوهری هم در بازی مسجدسلیمانی ها توانست چند بار فرصت های تیم سپاهان را از دروازه خود دور کند.
 
 
مدافعان:

محمد طیبی(سپاهان اصفهان):
 
دیدار این هفته نفت مسجدسلیمان و سپاهان یک تقابل ویژه داشت، محمد طیبی کاپیتان نیم‌فصل نخست تیم نفت در ترکیب تیم مقابل به میدان رفت تا اینگونه برابر یاران سابقش قرار بگیرد. این مدافع بهبهانی که برای بیشتر دیده‌شدن و رسیدن به پیراهن تیم ملی مسیر خود را از نفت مسجدسلیمان جدا کرد، در دیدار با تیم سابقش درخشان ظاهر شد. وی که پیش از شروع با دسته گل به سمت نیمکت تیم نفت رفت، در میدان با سر زدن‌های به ‌موقع و جایگزین مناسب باعث شد تا موقعیت خاصی به تیم حریف در 90دقیقه داده نشود و به خوبی از عهده رهبری خط دفاع تیم سپاهان بربیاید. قطعا با ادامه این روند از سوی طیبی و کلین‌شیت‌های متوالی تیم سپاهان، شانس زیادی را خواهد داشت تا دوباره پیراهن تیم ملی را برتن کند.
 
 
فرزاد جعفری(فولاد خوزستان):
 
جعفری پس از مدت‌ها دوری از ترکیب فولادخوزستان، در دیدار تیمش برابر سپاهان تنها 20دقیقه به میدان رفت اما در دیدار با شهر خودرو در ترکیب اصلی تیم نکونام قرار داشت. در روزی که در تیم نکونام همه و همه درخشان ظاهر شدند، فرزاد جعفری نیز هم در کار دفاعی و هم در نفوذهای خود عملکرد قابل قبولی داشت.

این مدافع راست بهبهانی مانع از این شد که امین قاسمی نژاد و خلعتبری که مدام در زمین جابه‌جا می‌شدند بتوانند از کنار او خطری برای تیمشان ایجاد کنند، قطعا با حضور و آمادگی بالای وی تیم فولاد موفق‌تر در میدان حاضر می‌شود، فولادی‌که فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد و با توجه به نتایج اخیر تیم‌ها این فرصت را دارد تا با دو - سه برد متوالی خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی معرفی کند. در تیم فولاد البته ایوب والی، عارف آقاسی، محمد آبشک، شهاب گردان، فرشاد احمدزاده و احمد عبدالله زاده نیز نمایش درخشانی برابر شهرخودرو داشتند و می‌توانستند در تیم منتخب حاضر باشند.
 
 
محمد نادری(پرسپولیس):
 
سورپرایز ویژه یحیی گل محمدی در دربی با حضور خود بزرگترین اشکال این تیم را پوشش داد و حرکت تاکتیکی این تیم برای دستیابی به گل را با کیفیت بهتری مواجه کرد. نمایش تکنیکی و ارسال‌های چندباره او روی دروازه استقلال در کنار حرکات تهاجمی و طولی او در سمت چپ دفاعی باعث شد تا سرخپوشان بتوانند حریف را کاملا تحت فشار قرار دهند و مهمترین مهره حریف یعنی وریا غفوری را نیز در زمین خودی محبوس کنند. نادری که با حضور یحیی گل محمدی نیمکت نشین شده بود، شاید با این نمایش موفق بار دیگر بتواند خود را به ترکیب اصلی برساند و روزهای پرتکرار نیمکت نشینی خود را پایان دهد.
 


خط هافبک:
 
بشار رسن(پرسپولیس):
 
هافبک عراقی پرسپولیس در نهایت توانست بزرگترین اثر در دربی را به نام خود کند و نامش را در لیست گلزنان خارجی دربی بزرگ آسیا قرار دهد. هرچند او فرصت کوتاهی برای حضور در ترکیب تیم داشت اما حضور کوتاه مدت او بزرگترین تاثیر را در نتیجه بازی رقم زد. بشار با حضور خود در خط میانی سرخپوشان و در اختیار گرفتن نبض بازی و شکل دهی حملات این تیم برای فرار از شکست، در نهایت با ایجاد یکی از موقعیت‌های جدی گلزنی در ریباند توانست از زاویه ای شاید غیرممکن گل تساوی تیمش را به ثمر رسانده و  سرخ‌ها را از یک شکست حیثیتی نجات دهد. هافبک عراقی که بیشتر درگیر مشکلات مالی خود با باشگاه است، اکنون با محبوبیتی ویژه نزد هواداران مواجه شده که شاید مانع از تصمیم نهایی او برای جدایی شود.
 
 
امیرحسین موسی‌زاده(شاهین بوشهر):
 
هافبک تیم شاهین شهرداری بوشهر یکی از بهترین نمایش‌های خود در تجربه‌های لیگ برتری خود را ارائه کرد، او با دوندگی بسیار مانع از این شد تا خط هافبک فوق العاده و فانتزی‌باز نساجی بتواند موقعیت‌های پیاپی را از وسط زمین طراحی کند و بیشتر به سانتر از کناره‌ها روی بیاورند. موسی زاده دومین گل تیمش را نیز با جایگیری مناسب پس از دفع ناقص علیرضا حقیقی روی شوت سجاد حیدری، به ثمر رساند تا دومین پیروزی حساس و مهم برای بوشهری‌ها اینبار در خانه به دست بیاید.

شاهین با این برد سیزده امتیازی شد و به گل‌گهر سیرجان رسید، این تیم می‌تواند با ادامه این روند در لیگ برتر بماند، اتفاقی که مدیون مربی کرواتش خواهد بود.
 
 
محمد نوری(پارس جنوبی‌جم):
 
کاپیتان باتجربه پارس جنوبی همچنان فرمانده طلایی پوشان برای عبور از مشکلات بزرگ محسوب می‌شود. در دیداری که تیم هومن افاضلی با عبور از مشکلات بزرگ خود در مسیر آماده سازی برای تقابل با سایپا به امتیاز بازی نیاز داشت، نوری با تجربه بالای خود بار دیگر توانست زمینه ساز امتیازگیری تیمش لقب گیرد و در یکی از بهترین فصول خود بعنوان گلزن تیمش شناخته شد. نوری در 37 سالگی برای پارس جنوبی جم می‌درخشد و نشان می‌دهد که فوتبال ربطی به سن و سال ندارد. نوری با این گل برای هشتمین بار در فصل جاری دروازه حریفان را باز کرد تا یک رکورد بی نظیر به جا بگذارد.
 
 
اسماعیل شریفات(شاهین بوشهر):
 
وینگر رامشیری که در نیم‌فصل پس از نیمکت‌نشینی در پیکان، تصمیم به جدایی از این تیم گرفت، راهی شاهین بوشهر شد. شریفات که روز گذشته سومین بار برای تیمش به میدان می‌رفت به مانند بازی قبل درخشان ظاهر شد. نفوذهای این بازیکن از سمت چپ دفاع تیم نساجی را بسیار آزار داد. او در دیدار مقابل پیکان نیز عملکرد درخشانی داشت و با تکمیل عملکرد خود در دیدار مقابل نساجی ارزش‌های خود را نشان داد. حسین مالکی دیگر بازیکن خوزستانی تیم شاهین نیز در این دیدار درخشید و هفتمین گل خود در لیگ نوزدهم را به ثمر رساند.
 
 
مهاجمان:
 
گادوین منشا (گل‌گهر سیرجان):
 
بعد از نیم‌فصل دوری از فوتبال ایران و بازگشت دوباره به لیگ برتر، هفته قبل به‌عنوان یار جانشین برابر پارس جنوبی به میدان رفت و یک موقعیت گل ساخت که وارد دروازه حریف نشد، اما این هفته و دیدار با تراکتور که از دقیقه ۵۱ به ترکیب گل‌گهر آمد، نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه داد و با دوندگی زیاد در خط حمله بارها موجب آزار مدافعان حریف شد. تلاش زیاد گادوین منشا مقابل تراکتور در دقیقه ۷۷ نتیجه داد و او با یک حرکت در عرض و شوت بغل پای فنی موفق شد برای تیمش گل ارزشمندی به ثمر رساند و جایگاه ویژه‌ای بین تماشاگران سیرجانی پیدا کند؛ البته او بدشانس بود که گلش ۳ امتیاز را به همراه نداشت و در لحظات پایانی با یک گل زیبا از سوی اکبر ایمانی پاسخ داده شد.
 


ارسلان مطهری(استقلال):
 
شاید قبل از آنکه ارسلان مطهری با استقلال قرارداد امضا کندکمتر کسی فکر می کرد که این بازیکن اینقدر با کیفیت باشد و البته اینقدر زود در ترکیب تیم جا بیفتد اما ستاره این روزهای آبی ها خیلی زود توانست قابلیت های خود را نشان بدهد.
 
ارسلان مطهری در بازی با پرسپولیس برای دومین  بار در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت و توانست هر دو گل تیمش را بزند تا نشان بدهد چه مهاجم فرصت طلبی است. مطهری جزو معدود بازیکنانی است که در اولین دربی خود موفق شده دبل کند و این نشان می دهد او چقدر خوب توانست جای دیاباته مصدوم را پر کند.
 
 
 
مهدی قائدی(استقلال‌):
 
درخشش مهدی قائدی در ترکیب استقلال دیگر به یک اتفاق عادی در این تیم تبدیل شده است.

موثرترین بازیکن لیگ نوزدهم در بازی با پرسپولیس در ترکیب اصلی به میدان رفت و در دقیقه ۵۵ موفق شد دو بازیکن پرسپولیس را از جریان بازی محو کند، او در این صحنه با یک دریبل دیدنی کمال کامیابی نیا و مهدی شیری را جا گذاشت و پاس بی نقص او به تیر دوم باعث شد ارسلان مطهری کار سختی برای زدن گل دوم نداشته باشد. به جز این قائدی می توانست در دقیقه ۴۵ دروازه پرسپولیس را باز کند اما ضربه محکم او را بیرانوند به زیبایی مهار کرد تا او نتواند دهمین گل خود را به ثبت برساند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :