معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد به مردم استان یزد این اطمینان را داد که تا کنون هیچ موردی از وجود بیماری کرونا در استان مشاهده نشده و هیچ جای نگرانی نیست. در صورت مشاهده نیز مسئولان به سرعت موضوع را پیگیری و کنترل خواهند کرد.
کد خبر: ۸۲۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 08 February 2020

«محمود نوری شادکام»  از تحقق بخشی از وعده‌های داده شده در ابرکوه خبر داد و گفت: قول‌هایی که در شهرستان ابرکوه داده بودیم از جمله بهره‌برداری از فاز یک طرح توسعه بیمارستان و خریداری دستگاه سی‌تی‌اسکن محقق شد.

وی بیان کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن وارد شهرستان ابرکوه شده و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برای بهره برداری است و به امیدواریم تا اوایل سال  مورد استفاده قرار گیرد.

نوری شادکام از راه‌اندازی دستگاه سی آر بیمارستان که حوزه تصویربرداری را به صورت دیجیتال پوشش می‌دهد نیز خبر داد و افزود: در هفته گذشته بخش سونوگرافی با تأمین پزشک به مدت پنج روز در هفته به بهره‌برداری رسید و سایر تخصص‌های لازم نیز تأمین شده است و هم‌اکنون گزارشی از کمبود پزشک متخصص نداریم. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: تجهیزات بخش آی سی یو و تأمین پرستار برای این بخش، تأمین پرسنل اورژانس، تکمیل فاز دوم طرح توسعه شامل بخش زنان و اتاق‌های ال دی آر و فضای فیزیکی بخش دیالیز نیز به سرعت پیگیری می‌شود. 

نوری شادکام در بیان طرح‌های مهم مورد بهره‌برداری علوم پزشکی استان در دهه فجر نیز ابراز کرد: بخش ید درمانی استان که جنوب شرق کشور را پوشش می‌دهد و بخشی بسیار مجهز و پیشرفته است، در این ایام راه‌اندازی خواهد شد. همچنین شش تخت دیالیز در زارچ، بخش آنکولوژی در بیمارستان میبد، ماموگرافی در میبد، مهریز، بافق و خاتم، سی‌تی‌اسکن و 10 تخت دیالیز در مهریز از جمله طرح‌های مورد افتتاح در استان است. 

وی استان یزد را یکی از مناطق مورد وثوق منطقه جنوب کشور به لحاظ پزشکی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون از سه هزار و 300 تخت موجود در استان یزد بیش از 60 درصد تخت‌های بیمارستان‌های بخش خصوصی و 35 درصد بیمارستان‌های دولتی در اشغال افراد غیربومی است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: به تازگی عمل پیوند کبد و قلب که یکی از پیشرفته‌ترین اقدامات پزشکی دنیا محسوب می‌شود در یزد راه‌اندازی شده است و از ابتدای سال تا کنون 45 مورد پیوند کلیه و 2 مورد پیوند کبد انجام شده است. 

نوری شادکام از انجام عمل پیوند مغز استخوان تا اوایل سال آینده در استان خبر داد و ابراز کرد: استان یزد در بحث پزشکی در مرز علم حرکت می‌کند، هر چند در برخی شهرستان‌ها هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود و بر همین اساس مسئولین ذی‌ربط نیز تلاش دارند امکانات بیشتری را در اختیار شهرستان‌های استان قرار دهند. 

معاون درمان استان در پایان به مردم استان یزد این اطمینان را داد که تا کنون هیچ موردی از وجود بیماری کرونا در استان مشاهده نشده و هیچ جای نگرانی نیست. در صورت مشاهده نیز مسئولان به سرعت موضوع را پیگیری و کنترل خواهند کرد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار