آگاهی یافتن از اقلام ممنوعه در پرواز دارای اهمیت زیادی است. حتما شما هم در موارد مختلفی مشاهده کردیده اید که برخی از افراد با وجود آنکه به سختی چمدان خود را بسته و قصد سوار شدن به هواپیما را دارند، مجبور شده اند در گوشه ای از فرودگاه نشسته تا شیء کوچکی را که در قسمت انتهای چمدانشان قرار دارد، خارج کنند. تغییرات مختلفی که در قوانین شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد، در بیشتر مواقع باعث سردرگمی مسافران می‌شود. به طور کلی هر شیئی که ممکن است کمی باعث ایجاد خطر شود، قرار دادنش در چمدان ممنوع است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با اقلام ممنوعه در پرواز آشنا کنیم:
کد خبر: ۸۲۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 07 February 2020

آگاهی یافتن از اقلام ممنوعه در پرواز دارای اهمیت زیادی است. حتما شما هم در موارد مختلفی مشاهده کردیده اید که برخی از افراد با وجود آنکه به سختی چمدان خود را بسته و قصد سوار شدن به هواپیما را دارند، مجبور شده اند در گوشه ای از فرودگاه نشسته تا شیء کوچکی را که در قسمت انتهای چمدانشان قرار دارد، خارج کنند. تغییرات مختلفی که در قوانین شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد، در بیشتر مواقع باعث سردرگمی مسافران می‌شود. به طور کلی هر شیئی که ممکن است کمی باعث ایجاد خطر شود، قرار دادنش در چمدان ممنوع است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با اقلام ممنوعه در پرواز آشنا کنیم:

اشیای تیز

اگر خرید بلیط هواپیما خود را از سامانه فروش آنلاین سیمرغ 24انجام داده باشید، قطعا می دانید که حمل و نقل اشیای تیز در پروازها ممنوع است. این اقلام شامل موارد زیر است: جعبه برش، یخ شکن، چاقو، ساطور، تیغ ریش تراشی، شمشیر، تیغ و قیچی با لبه های بلندتر از 10 سانتی متر. همراه بردن چاقوی پلاستیکی با لبه گرد مانعی ندارد. همچنین اشیای تیز اگر غلاف داشته باشند یا به دورشان چیزی بسته شده باشد، می‌تواند در چمدان قرار بگیرد.

سلاح گرم

حمل و نقل هر نوع سلاح گرم در کیف دستی ممنوع است. همچنین همراه داشتن باروت و امثال آن چه در کیف دستی و چه در چمدان ممنوع و غیرقانونی است. حمل سلاح‌های گرم و تفنگ‌های انفجاری پس از بررسی‌های انجام گرفته و در صورتی که خالی از گلوله باشد و در یک محفظه بسته و محکم قرار بگیرد، مانعی ندارد. در کنار این‌ها تفنگ‌های بادی محکم هم در صورتی که سیلندر هوایشان خارج شده باشد، می‌تواند در چمدان جای بگیرد. برای همراه داشتن سایر مهمات در چمدان هم بهتر است قوانین هواپیمایی مربوطه را مطالعه کنید؛ چرا که در این مورد قوانین هر ایرلاین متفاوت از دیگری است. کالاهایی مانند فندک تفنگی، قطعه اسلحه، تفنگ ساچمه ای، کپی واقعی از اسلحه، تفنگ و تپانچه آموزشی می‌تواند در چمدان قرار بگیرد.

لوازم دفاع شخصی و هنرهای رزمی

ممکن است که شما با خرید تور مسافرتی از آژانس مسافرتی تکتازان پرواز عرش راهی سفر شده باشید. در هر صورت فرقی ندارد؛ چرا که شما باید بدانید که لوازم دفاع شخصی و هنرهای رزمی از جمله مواردی است که باید در کیف دستی قرار گیرد. وسایلی که باید در چمدان قرار گیرد شامل موارد زیر است: چماق و گرز، اسپری فلفل، ستاره پرتابی نینجا، باتوم، تفنگ شوکر، پنجه بوکس و سایر سلاح های هنرهای رزمی. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که جهت جلوگیری از آسیب رساندن، گرز و اسپری فلفل باید ابزار ایمنی داشته باشند.

وسایل ورزشی

حمل بیشتر تجهیزات ورزشی در کیف دستی ممنوع است. چوب بیسبال، تیرو کمان، چوب هاکی، چوب لاکروس، چوب اسکی، چوب گلف، چوب بیلیارد، تفنگ نیزه ای و... باید در چمدان قرار بگیرد. برای جلوگیری از آسیب هر کدام از این وسایل، بهتر است آن‌ها را در محفظه مخصوص قرار داده و سپس در چمدان بگذارید.

ابزار آلات

ابزارآلات مختلف با توجه به اندازه ای که دارند می‌توانند در کیف دستی یا چمدان قرار بگیرند. پیچ گوشتی و آچاری که طول آن‌ها 18 سانتی متر و یا کمتر باشد می‌تواند در کیف دستی قرار بگیرد. در مقابل ابزارهایی مانند تبر، تیشه، اهرم و دیلم، چکش، دریل، مته، شوکر دامی، اره و دیگر ابزاری که بیشتر از 18 سانتی متر طول داشته باشند، باید در چمدان قرار بگیرند. برای اطلاع از سایر «اقلام ممنوعه در پرواز» بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مواد منفجره

پس از مراجعه به وب سایت سیمرغ 24 و خرید بلیط هواپیما باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که قطعا حمل و نقل وسایل آتش زا در سفرو به خصوص هواپیما کار درست و عقلانی نیست. پس سعی کنید همه وسایل و مواد شیمیایی آتش زا را در خانه بگذارید. اگر درشهر مقصد به تینر و یا سایر وسایل آتش زا احتیاج داشتید، بهتر است در همان‌جا آن‌ها را تهیه کنید. حمل این موارد به علاوه سایر اقلام انفجاری چه در کیف دستی و چه در چمدان ممنوع است. ممکن است در بعضی از پروازها اجازه حمل یک بسته کبریت بی خطر را به شما بدهند، اما نباید آن را در چمدان خود بگذارید. فندک‌های معمولی را می‌توانید در کیف دستی خود قرار دهید به شرطی که بدون مواد قابل اشتعال باشد. به طور کلی اقلام ممنوعه شامل کلاهک انفجاری، دینامیت، منور، نارنجک، مواد آتش زا، قوطی اسپری، عطر، رنگ، هر گونه مواد سوختنی مانند بنزین و گاز، کبریت، فندک، کلر و سایر مواد منفجره است. برای اطلاع از لیست مواد منفجره در پرواز می توانید با ایرلاین مورد نظر تماس بگیرید، تا با آرامش بیشتری سفر کنید. هنگام خرید بلیط قطار و خرید بلیط اتوبوس هم حتما به نکاتی توجه کنید. شاید اقلام ممنوعه ای نیز در هنگام سوار شدن به اتوبوس و قطار وجود داشته باشد که ما از آن‌ها بی خبر باشید.  

مقدار مایعات

مایعات با حجم محدود می‌تواند در چمدان و کیف دستی حمل شود. این مایعات باید در بطری‌هایی که بیشترین حالت وزنشان گرم100 است، ریخته شود. همه بطری‌ها باید در داخل کیسه های مخصوص که حجم آن‌ها به اندازه یک لیتر است و به وسیله زیپ باز و بسته می‌شود، قرار بگیرند. یادتان باشد که هر نفر فقط می‌تواند یک کیسه داشته باشد. شیر مادر، مواد شیمیایی و دارویی شامل این قانون نمی‌شود. این موارد باید در مرکز بازرسی امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.

میوه ، گوشت، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی

وقتی شما تصمیم می‌گیرید با خرید بلیط هواپیما به یک سفر بین المللی بروید، باید بدانید که بیشتر کشورها شما را از همراه داشتن گوشت، میوه، سبزیجات، گیاهان و سایر محصولات کشاورزی باز می‌دارند. برای مثال اگر می‌خواهید به عنوان خوراکی یک سیب با خود حمل کنید، حتما باید آن را در هواپیما نوش جان کنید، وگرنه موقع رسیدن آن را توقیف می‌کنند و حتما شما با یک مامور عصبانی رو به رو خواهید شد. در برخی کشورها مانند استرالیا و نیوزلند این قوانین بسیار سختگیرانه تر بوده و اجازه حمل سوغاتی‌های چوبی که از جاهای دیگر خریده اید را هم به شما نمی‌دهند. 
در پایان، لیست اقلام ممنوعه در کیف دستی را برای شما بیان می‌کنیم: عطر و ادکلن با محفظه بزرگ تر از 200 میلی لیتر، خمیر دندان یا هر چیز کرمی مانند که در تیوپ بسته بندی شده باشد، آهن ربای قوی، اسباب بازی که شامل آهن ربا باشد، پاور بانک با قدرت بیشتر از 20 هزار میلی آمپر، اشیا تیز مثل قیچی، چاقو، ناخن گیر، کبریت و فندک، مواد منفجره، اسلحه، مواد مخدر، مایعات بیشتر از حد مجاز. لازم به ذکر است که در اکثر خطوط هوایی بار دستی باید بین 7 تا 10 کیلوگرم باشد و در این موارد بیشتر روی حجم بار حساس هستند، به طوری که در قفسه بالای سر جا شود و در جعبه بسته شود.

 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار