فرماندار:
فرماندار شوشتر با بیان اینکه تمامی ضوابط و قوانین و مقرارت ساخت و ساز در این شهر بسته به میراث فرهنگی است، گفت: تمام درآمدهای شهرداری در بند ضوابط میراث فرهنگی و سازه‌های آبی جهانی است که این ضوابط نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد.
کد خبر: ۸۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴ 07 February 2020

حسین پنبه‌دانه‌پور در مراسم افتتاح پل زیرگذر شهیدان خادم سیدالشهدا شوشتر که بامداد پنجشنبه، ۱۷ بهمن با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان شوشتر با جمعیت حدود ۲۲۰ هزار نفر و شهر شوشتر با جمعیت ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر تشکیل شده است و اقوام این شهرستان در کنار یکدیگر زندگی برادرانه‌ای دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شوشتر گفت: همه جهان شوشتر را به عنوان قطب گردشگری و پایتخت سازه‌های آبی می‌شناسند که حدود ۹ سال است که ثبت جهانی شده و این سازه‌ها در حال کار هستند. با توجه به تمهیداتی که دولت تدبیر و امید در بخش اقتصاد گردشگری در کل کشور داشته، شوشتر هم از این تمهیدات مستثنی نبوده و برنامه‌های زیادی در بخش گردشگری این شهر اجرا شده است و جوانان شهر به اقتصاد گردشگری که در حال توسعه است، می‌پردازند.

پنبه‌دانه‌پور بیان کرد: تا چند سال پیش در شوشتر هتل‌های سنتی وجود نداشتند ولی امروز ۸۰۰ تخت هتل‌های سنتی به جز هتل‌های سه و چهار ستاره در شوشتر موجود است. با توجه به این ظرفیت، از سرمایه‌گذاران سراسر کشور استقبال می‌کنیم تا در آب و هوای خوب شمال استان خوزستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: دیگر ظرفیت شوشتر، داشتن آب‌های فراوانی است که حوزه کشاورزی و کشت و زرع را در این منطقه پر رنگ کرده است. حدود ۱۰۰ هزار هکتار زمین آبی و دیم در این منطقه وجود دارد و در فصلی که گذشت شوشتر شهرستان اول استان در کشت برنج بود که پس از سیلاب اخیر، جبران و تسکینی برای کشاورزان بود.

فرماندار شوشتر گفت: ظرفیت سوم، وجود نیروهای نخبه و مومن و جهادی در این شهرستان است. از حوزه ریاست جمهوری انتظار داریم چرخ لوکوموتیوی که در شهرستان شوشتر در جهت توسعه و رشد عمرانی و اقتصادی و فرهنگی به حرکت درآمده، به شتاب برسد.

وی با اشاره به پروژه زیرگذر شهر شوشتر بیان کرد: این اولین زیرگذری است که در جهت توسعه پایدار کالبد شهری شوشتر در آبان ۹۵ کلنگ‌زنی و در آبان سال ۹۸ آماده بهره‌برداری شد.

پنبه‌دانه‌پور با اشاره به دیگر پروژه‌های این شهر گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای تعویض و ترمیم و اصلاح شبکه آبرسانی و ۳۰ میلیارد تومان برای ایجاد ایستگاه تصفیه آب مصوب شده است.

وی با بیان اینکه پروژه زیرگذر شوشتر کاملا خارج از بافت تاریخی قرار گرفته است، افزود: در چهار سال گذشته شوشتر به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شد و این روند ادامه دارد. این زیرگذر با حدود ۱۳ میلیارد تومان اجرا شده که ۷.۵ میلیارد تومان از این میزان، از بخش تملک دارایی‌های دولت تامین و بقیه مبلغ از محل جاری شهرداری محقق شد.

فرماندار شوشتر گفت: شوشتر یک شهر تاریخی است و تمامی ضوابط و قوانین و مقرارت ساخت و ساز در آن بسته به میراث فرهنگی است. تمام درآمدهای شهرداری در بند ضوابط میراث فرهنگی و سازه‌های آبی جهانی است که این ضوابط نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد.

پنبه‌دانه‌پور افزود: نیاز است که این ضوابط به روز رسانی شود تا مردم با قوت قلب بیشتری در اراضی خود سرمایه‌گذاری کنند و بتوانیم بافت تاریخی که بعضا به بافت فرسوده تبدیل شده است را نجات دهیم و در ستاد بازآفرینی استان، اجازه نوسازی و بازآفرینی و باز زنده‌داری بافت فرسوده و تاریخی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما به هویت ملی این شهر اعتقاد داریم و نمی‌خواهیم دست به هویت شهر بزنیم اما نیاز است که در بازآفرینی و باز زنده‌داری، ضوابط بازنگری شود تا مشکل بسیاری از شهروندان حل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار