طرح شیلات شرکت تعاونی کلاران دشه با ظرفیت تولید ۴۰۰ تن ماهی در سال با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی در پاوه کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۲۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 06 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،مدیرعامل شرکت تعاونی «کلاران دشه» در خصوص این طرح، اظهار داشت: طرح پرورش ماهی سردآبی روستای دشه با سیستم مکانیزه برای اولین بار در استان بصورت مجتمع هشت ضلعی (متفاوت با روش سنتی مرسوم)، که امکان افزایش تولید به بالای ۷۰۰ تن را ایجاد می‌کند با حضور مدیرکل شیلات، فرماندار و مسئولان شورای اداری و جمعی از اهالی روستا کلنگ زنی شد.

مهندس قباد فرجی، گفت: این طرح در سال ۹۲ با پیشنهاد شورای روستای دشه بعنوان طرح اشتغالزا پیشنهاد گردید و پس از ۴ سال بوروکراسی اداری پیچیده مجوز فعالیت آن اخذ شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر در این طرح سهیم هستند، افزود: کل خانوارهای روستای دشه در این طرح مشارکت دارند و نوعی شرکت سهامی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کل هزینه‌های این طرح رقمی بیش از ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان است، ادامه داد: تسهیلات دریافتی مصوب ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون می‌باشد و یک میلیارد و صد میلیون تومان نیز برای اجرای این طرح سهم آورده اعضا است که تا به امروز نصف این تسهیلات پرداخت شده است.

قباد فرجی افزود: انتطار داریم دولت از این طرح که بزرگترین طرح اشتغالزایی شهرستان پاوه و بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۶۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده همانند طرح‌های مشابه در گذشته، کمک بیشتری داشته باشد. چون با توجه به توپوگرافی منطقه تا پایان کار هزینه های خیلی زیادی در پیش داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار