معاون وزیر آموزش و پرورش:
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آمار باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بود اما امروز به رقم بیش از ۹۷ درصد رسیده‌ایم.
کد خبر: ۸۲۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 06 February 2020
 
به گزارش تابناک سمنان: سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دیشب در جلسه شورای اداری گناباد در محل فرمانداری این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی از پستی و بلندی‌های زیادی عبور کرده، از جنگ و توطئه تا آشوب، اما رهبری بی‌نظیر مقام معظم رهبری و وحدت مردم توانسته تمامی این پستی و بلندی‌ها را پشت سر بگذارد؛ از سویی انقلاب در زمانی ظهور پیدا کرد که دو قدرت وجود داشت.

 او تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی، ناکارآمدی، ناامیدسازی و بی‌اعتمادی است و اگر مدیر انقلابی است باید این چهار ویژگی را برعکس کند و اگر از صبح تا شب فقط راه برود در خط انقلاب نخواهد بود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در دهه فجر باید از این فرصت استفاده کنیم و کارآمدی‌ها را برای مردم تبیین کرد که به طور مثال هشتمین قدرت نظامی جهان شده‌ایم و در زدن پایگاه «عین‌الاسد» آمریکا آن را نشان دادیم و یا ۱۱۰ هزار مدرسه داریم که بیش از ۹۲ درصد آن بعد از انقلاب ساخته شده است.

حسینی افزود: سرعت رشد علم ایران از آمریکا و اتحادیه اروپا جلو زده و رتبه نخست در جراحی قلب کودکان را داریم؛ رتبه سوم در پیوند اعضا و همچنین بیش از ۹۰ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

او ادامه داد: ۴۷ درصد مردم قبل از انقلاب سواد داشتند و امروز به رقم بیش از ۹۷ درصد رسیده‌ایم و به عنوان معاون وزیر ادعا می‌کنیم یک دانش‌آموز نداریم که بخواهد درس بخواند و ما امکانات نداشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹۸ درصد کل نوآموزان را سنجش می‌کنیم و اگر مشکلی دارد متناسب با آن مشکلات، آموزش می‌دهیم؛ ۱۵۲ هزار نفر که دارای مشکل بوده‌اند تحت آموزش‌های مدارس استثنایی قرار گرفته‌اند.

حسینی افزود: سواد در روستا تا شهر تفاوت ۳۵ درصدی در ابتدای انقلاب داشته و در حال حاضر این رقم، ۱۲ درصد است، ۲۴ هزار کلاس را طی چند ماه استاندارد کرده‌ایم و هرجا گاز رفته است، بخاری نفتی برچیده و مدارس خشتی و گلی نیز جمع شده است.
 
او تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز مولود انقلاب است و در سال ۱۳۷۶ راه‌اندازی شد؛ در ۱۶ ردیف خدمات حمایتی مانند دارو و ویلچر تمام نیاز بچه‌ها را رایگان برطرف می‌کنیم؛ امروز بچه اوتیسم معلم تخصصی دارد و آموزش می‌بیند و از همین بچه‌ها سال گذشته ۲۸۰ نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: باید در دهه فجر این گونه خدمات به مردم گفته شود که کارآمدی نظام به مردم ارائه شود؛ از انتقاد با روی باز استقبال کنیم والبته خدمات هم بیان شود. دانش‌آموزان استثنایی ۱۷ برابر شده‌اند و اعتبارات این سازمان نیز ۸ درصد در امسال  رشد داشته و فقط جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان ۴۶ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.

حسینی افزود: فضای آموزشی برای دانش آموزان استثانیی ۲۲.۵ متر باید باشد در صورتی که در حال حاضر ۱۰.۵ متر است و برای دانش‌آموزان معمولی ۵.۳ است که باید به استاندارد ۸.۳ برسد.

او تصریح کرد: سیاست ما در عرصه آموزش و پرورش استثایی فراگیر‌سازی، مناسب سازی، مداخله به هنگام است و نهضت توان خواهی را از شهرستان فردوس شروع کرده‌ایم یعنی هرچه دانش‌آموزان استثنایی نیاز دارند ما باید برایشان تهیه کنیم؛ حالا چه با بودجه دولتی چه خیرین.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار