پنجمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت همراه با حواشی به پایان رسید.
کد خبر: ۸۲۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 06 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: پنجمین روز جشنواره فیلم فجر نیز با حواشی همراه بود؛ اکران فیلم «مغز استخوان» نخستین سانس روز پنجم را تشکیل می‌داد. طبق گفته منتقدان «مغز استخوان» روایت زنی است که می‌خواهد برای نجات فرزندش، بچه‌ای نامشروع را به دنیا بیاورد که از بند ناف او به بچه مریضش پیوند مغز استخوان بزند.

این روایت عجیب و دور از فرهنگ ایرانی واکنش منتقدان و اهالی رسانه را در پی داشت. نکته عجیب این بود که در نشست خبری فیلم سینمایی «مغز استخوان» پریناز ایزدیار یکی از بازیگران فیلم گفت، هر مادر ایرانی در چنین موقعیتی همین کار را می‌کند! این صحبت ایزدیار انتقاد اصحاب رسانه و منتقدان را در پی داشت. جالب این بود که نویسنده و کارگردان فیلم هم ترجیح دادند در این نشست سکوت کنند! ‎

رستمیان از منتقدان سینمایی حاضر در نشست خبری فیلم «مغز استخوان»، در توئیتر نوشت: «توهین پریناز ایزدیار به تمام مادران... این سلبریتی بی سواد گفت تمام مادران قطعاً همین کار را می‌کنند.»

فیلم بعدی که دیروز در پردیس ملت اکران شد، «روز بلوا» نام داشت که جدیدترین ساخته بهروز شعیبی است. این اثر نیز متفاوت از آثار قبلی شعیبی موضوع فساد مالی را از بعد دیگری بررسی کرده بود. سرمایه گذار این فیلم، موسسه فرهنگی و هنری اوج بود.

در نشست خبری «روز بلوا» داریوش ارجمند محور اصلی حواشی بود. برخی خبرنگاران سوالاتی مبنی سفارشی بودن اثر مطرح کردند. ارجمند در ابتدای صحبتش ضمن تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی و درگذشتگان سانحه هواپیمای اوکراینی، رئیس جمهور آمریکا را «حمال» خطاب کرد.

او در ادامه به انتقاد از سوالات برخی خبرنگاران پرداخت و گفت: علت مطرح کردن برخی سوالات را نمی‌فهمم. معتقدم علت ساخت این فیلم به اندازه کافی گویاست و هرکس در این چند سال در ایران زندگی کرده باشد با این داستان درگیر شده است. موسسه اوج یک سرمایه گذار است. مشخص نیست برای چه برخی این سرمایه گذار را دلیلی برای حکومتی دانستن فیلم و تحمیل فیلمنامه به کارگردان می‌دانید. بسیاری از ما خودسوزی را در بخش‌های مختلف شهر و زندگی شهری در خصوص مشکلات جامعه دیده‌ایم و این فیلمنامه با شجاعت به این کاراکتر در داستان پرداخته است. فیلم «روز بلوا» بسیار درخشان است و جسارت کارگردان را نشان می‌دهد.

در سومین سانس روز پنجم جشنواره، اکران فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف۲» کاملا فضا را تغییر داد. جشنواره‌ای که مملو از فیلم‌های تلخ است، با این اثر طنز از پیمان قاسم خانی کمی تلطیف شد.

در نشست خبری این فیلم، قاسم خانی اعلام کرد از اوایل سال آینده فیلمبرداری «خوب، بد، جلف۳» کلید خواهد خورد.

تغییر سالن نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند از دیگر اتفاقات روز پنجم جشنواره بود. فیلم‌های این بخش به سالن‌های طبقات بالای جشنواره منتقل شده بود و همین موضوع باعث کم مخاطب شدن آن شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار