مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛
تابناک / نمایشگاه نخستین جشنواره عکس خبری گیلان هفته آینده با نمایش ۳۴ اثر از ۱۳ عکاس استان در رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 06 February 2020

تابناک / نمایشگاه نخستین جشنواره عکس خبری گیلان هفته آینده با نمایش ۳۴ اثر از ۱۳ عکاس استان در رشت برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با بیان اینکه ۴۶۶ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری استان ارسال شد، گفت: این تعداد عکس از سوی ۳۴ عکاس از شهرهای رشت، آستارا، انزلی، لاهیجان، رضوانشهر و رودسر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: آثار ارسالی با مضامین  اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مذهبی بود که توسط محمدعلی برنو، محمودرضا فتاحی و مجتبی محمدی از عکاسان خبری مطرح استان داوری شد که در نهایت ۳۴ اثر از ۱۳ عکاس به مرحله پایانی و بخش نمایشگاه جشنواره راه یافت.

وی تصریح کرد: پویا بازارگرد (خبرگزاری مهر)، حمیدرضا علیپور (خبرگزاری شبستان)، عباس عاشوری (خبرگزاری صدا و سیما – پایگاه خبری ۸ دی)، مهتاب باقرزاده، نغمه محمدخواه و پریناز جهان‌مهمانی (پایگاه خبری دیار میرزا)، مریم بزرگی، مجتبی دولت‌دوست، نادر نیک‌کار و الهه فلاح (پایگاه خبری ۸ دی)، فرهام صفایی (پایگاه خبری رشت ۲۰)، علی کتمان (پایگاه خبری گیل خبر) و سید محمدرضا رشیدی (خبرگزاری موج) عکاسان جوان استان هستند که آثارشان به نمایشگاه راه یافته است.

فاضلی با بیان اینکه نمایشگاه نخستین جشنواره عکس خبری گیلان، ساعت ۱۳ روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه جاری در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت گشایش خواهد یافت، افزود: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، سه عکاس برتر و پنج عکاس شایسته تقدیر معرفی و تجلیل می‌شوند.

برگزاری کارگاه یک‌روزه عکاسی خبری در حاشیه برپایی نمایشگاه

وی اضافه کرد: همزمان با این نمایشگاه که تا روز دوشنبه ۲۱ بهمن در دو نوبت صبح و عصر برپا خواهد بود، کارگاه آموزشی یک‌روزه «عکاسی خبری» نیز به‌همت خانه مطبوعات استان و زیر نظر محمودرضا فتاحی کارشناس خبره عکاسی برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این کارگاه آموزشی به‌منظور ارتقای سطح مهارت و توانمندی اصحاب رسانه استان، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر یکشنبه ۲۰ بهمن در نگارخانه مارلیک برگزار خواهد شد.

فاضلی با بیان اینکه علاقه‌مندان به عکاسی خبری و عکاسان حوزه رسانه و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند به‌صورت رایگان در این کارگاه شرکت کنند، تأکید کرد: با توجه به ظرفیت محدود مکان برگزاری کارگاه، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۳۳۳۲۳۶۲۹ (خانه مطبوعات گیلان) تماس حاصل نمایند.

وی ادامه داد: به حاضرین در این کارگاه، گواهینامه رسمی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات گیلان اعطا خواهد شد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان با توجه به لزوم برجسته‌سازی تلاش عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی، رسانه‌ای و اجتماعی، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی جامعه، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف جشنواره یادشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار