رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ۱۲ مدعی نفوذ در فرایند انتخابات دستگیر شدند / واکنش شورایعالی اصلاح طلبان به خبر ائتلاف برخی احزاب اصلاح‌طلب / و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵ 05 February 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

۱۲ مدعی نفوذ در فرایند انتخابات دستگیر شدند
 
دادستانی تهران از دستگیری مدعیان نفوذ در شورای نگهبان در رابطه با تایید صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی با گزارش این شورا و اقدام فوری قوه قضائیه خبر داد.به گزارش عصر چهارشنبه مرکز رسانه قوه قضائیه، طی روز‌های گذشته ۱۲ کلاهبردار و مدعی نفوذ در شورای نگهبان، در رابطه با فرایند تایید صلاحیت‌های انتخابات مجلس، دستگیر شدند؛ بنابراین گزارش، طبق بررسی‌های به عمل آمده، این شیادان در حالی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که طبق بررسی‌های انجام شده نه تنها هیچگونه ارتباطی در شورای نگهبان نداشتند، بلکه رصد‌های دقیق زیرمجموعه‌های نظارتی این شورا، منجر به شناسایی متهمان شده است.دادستانی تهران در این گزارش افزود: کلاهبرداران در تماس با کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان احراز نشده، به دروغ ادعای نفوذ در این شورا و حل مشکل پرونده آن‌ها در قبال دریافت مبالغ هنگفت را داشتند که با رصد دقیق حفاظت و اطلاعات شورای نگهبان، موضوع فورا در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و با همکاری نیروی انتظامی و در طی ۲۴ ساعت این افراد دستگیر شدند.
 
واکنش شورایعالی اصلاح طلبان به خبر ائتلاف برخی احزاب اصلاح‌طلب
 
شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اصلاح طلبان هیچ لیست ائتلافی تحت این عنوان و یا هر عنوان دیگری که تداعی کننده ائتلاف اصلاح طلبان باشد، نخواهند داشت.طبق مصوبه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان مورخ ۱۵بهمن ماه ۱۳۹۸، اصلاح طلبان هیچ لیست ائتلافی تحت این عنوان و یا هر عنوان دیگری که تداعی کننده ائتلاف اصلاح طلبان باشد، نخواهند داشت و هر ائتلافی تحت این عناوین قویاً تکذیب می‌شود.

دبیرخانه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان
۱۶بهمن ماه ۱۳۹۸

گفتنی است پیش از این در خبری به نقل از محمدرضا راه‌چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی آمده بود که ۱۲ حزب اصلاح‌طلب که کاندیدا دارند می‌خواهند در قالب ائتلاف "اصلاح‌طلبان پایتخت" برای تهران فهرستی را معرفی کنند. در همین راستا روز آینده جلسه احزابی که کاندیدا دارند برگزار می‌شود.
 
راز شیوع کرونا از زبان سردار نقدی

سردار نقدی افزود: آمریکا که در راس همه جنایت‌ها قرار دارد از آن هیمنه وسیع خود که بخش اعظم اقتصاد دنیا را در اختیار داشت به یک کشور مفلوک ورشکسته با ۲۱ هزار میلیارد دلار بدهی خارجی که روزی ۲ الی ۳ میلیارد دلار به آن اضافه می‌شود تبدیل شده است.معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: وابستگی ما به نفت روز به روز کمتر می‌شود در حالی که آمریکا روزانه ۳ میلیون بشکه نفت می‌فروشد آن هم کشوری که وارد مرحله فراصنعتی شده و از طرفی هم بزرگترین صادر کننده ذغال سنگ خام است و از این راه کسب درآمد می‌کند.او افزود: آمریکا برای آنکه رقیب تجاری خود را کنار بزند جنگ میکروبی راه می‌اندازد. کشوری که از لحاظ سیاسی آب و آتش را در کنار هم جمع می‌کرد و به راحتی دست رهبران فلسطینی را در سال پیروزی انقلاب در دست رهبران اسرائیل قرار داد اکنون به هر دری می‌زند با شکست مواجه می‌شود.سردار نقدی تاکید کرد: افتضاحی که آمریکا به بار آورده انسان را متعجب می‌کند چرا که این کشور پول‌های کلانی را به مراکز فکری آمریکا تزریق می‌کند تا از آن معامله قرن بیرون بیاید؛ آن هم معامله‌ای که حتی یک بچه محصل دبیرستانی می‌فهمد که از ابتدا شکست خورده است. در واقع، طرح معامله قرن طرحی مضحک است.
 
شرط کرباسچی برای پیوستن به ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت
 
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: طرح ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت را بررسی می‌کنیم، اگر قابل قبول باشد به آن خواهیم پیوست.غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مطرح شدن طرح ائتلاف اصلاح طلبان پایتخت توسط محمدرضا راه چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، گفت: هنوز اطلاع دقیقی از جزئیات این طرح نداریم، جزئیات این طرح را در جلسات حزب بررسی می‌کنیم و اگر طرح قابل قبولی باشد، در آن شرکت خواهیم کرد.
 
اصلاح طلبان در تهران لیست می‌دهند؟
 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ما در انتخابات شرکت می‌کنیم و درحال حاضر با برخی احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه یک فهرست انتخاباتی تعامل می‌کنیم.مجید فراهانی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در رابطه با برنامه‌های این حزب برای شرکت در انتخابات مجلس گفت: در حال رایزنی با برخی احزاب نزدیک به خود برای تعیین سازوکار شرکت در انتخابات هستیم.وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این رایزنی‌ها منجر به انتشار یک لیست ائتلافی در تهران شود، گفت: طبیعتاً ما گفتیم که در انتخابات شرکت می‌کنیم و در حال حاضر در حال تعامل با برخی احزاب دیگر برای ارائه یک فهرست هستیم.وی افزود: اصل همکاری با سایر احزاب را خواهیم داشت، اما اینکه با چه گروه‌هایی همکاری می‌کنیم متعاقباً اعلام خواهد شد.رئیس شورای مرکزی حزب ندا درباره بیانیه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و تکذیب هر لیست ائتلافی در تهران نیز گفت: احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند باهم تعامل کرده و لیست مشترک تدوین کنند و این غیر از عنوان «جبهه اصلاح‌طلبان» است.

پسر موسوی لاری از حناچی حُکم گرفت

شهردار منطقه ۹ تهران برکنار شد.با حکم شهردار تهران، سید مصطفی موسوی لاری به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۹ منصوب شد.بیش از موسوی، علی مفاخریان شهردار منطقه ۹ پایتخت بود.
 
ادعایی درباره اصلاح‌طلبان که قویا تکذیب شد

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فشار این شورا را برای انصراف نامزد‌های تایید شده این جریان را تکذیب کرد.آذر منصوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که برخی از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان به نامزد‌های تائید صلاحیت شده خودشان فشار می‌آورند که از حضور در انتخابات انصراف دهند و یا حوزه خود را از تهران به شهر‌های دیگر تغییر دهند، گفت: ادعای گفته شده قویا تکذیب می‌شود.وی تاکید کرد: تصمیم به ماندن و یا انتقال به حوزه‌های انتخابیه دیگر تصمیمی است که به عهده خود افراد گذاشته شده است.
 
صدور مجوز فعالیت برای ۴ جبهه جدید سیاسی
 
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از صدور مجوز فعالیت به ۴ جبهه جدید سیاسی خبر داد.حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اعلام خبر تشکیل ۴جبهه جدید سیاسی گفت: جبهه ائتلاف بزرگ نیرو‌های انقلاب اسلامی استان قم با نام اختصاری «ابنا» متشکل از جامعه جوانان متحد اسلامی، حزب موتلفه اسلامی جامعه اسلامی، حامیان کشاورزی ایران، جمعیت پیروان حضرت زینب (س) و جامعه اسلامی مهندسین احزاب تشکیل شده و مسئول این جبهه نیز آقای محمد عرب است.وی افزود: «جبهه متحد مستقلین ایران» که حزب مردمی اصلاحات، حزب مستقل کار و حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی اعضای آن هستند که فعالیت آن را یکساله و در محدوده کشوری عنوان کرده است و علیرضا متانی نیز مسئول آن است.ملانوری ادامه داد: «جبهه پیروان خط امام و رهبری» که جامعه اسلامی کارگران، جامعه جوانان متحد اسلامی، انجمن اسلامی اصناف و بازار، جامعه اسلامی مدیران، حزب موتلفه اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جمعیت وفاداران انقلاب اسلانی، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه پیروان حضرت زینب (س) با مسئولیت محمدرضا باهنر نیز دیگر جبهه دارای مجوز است.وی خاطرنشان کرد: همچنین «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» با عضویت دو حزب عدالت طلبان انقلاب اسلامی و حزب نیک‌اندیشان ایران اسلامی به نمایندگی آقای مرتضی آقاتهرانی دیگر جبهه است که از کمیسیون ماده ۱۰مجوز گرفته است.دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه تعدادی از احزاب در چند جبهه عضویت دارند، تصریح کرد: در راستای نظام‌مند شدن جبهه‌های حزبی، احزاب فقط در یک جبهه عضو باشند بنابراین احزاب سه ماه وقت دارند که عضویت خود را تعیین تکلیف کنند و فقط در یک جبهه عضو شوند.

صادقی دست به دامن قوه قضائیه شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه تاکید کرد که با توجه به شناسایی و بازداشت بعضی از واسطه‌های تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس، ضروری است که قوه قضاییه به این مساله ورود کند.
 
روایت آذر منصوری از جلسه شبانه اصلاح‌طلبان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان با نام و عنوان خود می‌توانند لیست بدهند.«آذر منصوری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی توئیتی در خصوص جلسه امشب «شامگاه سه‌شنبه» شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان نوشت: شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه تهران لیست انتخاباتی نمی‌دهد. او در پایان افزود: احزاب عضو با نام و عنوان خود می‌توانند لیست بدهند.
 
تعریف تاجزاده از وظایف شورای نگهبان

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت:بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان فقط موظف به تایید صلاحیت نامزد‌های ریاست جمهوری است و در مورد مجلس یا خبرگان یا شورا‌ها چنین وظیف‌های ندارد. «مصطفی تاج‌زاده» معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات روز سه شنبه در مناظره با «جلیل محبی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فقط تونس از میان کشور‌های عربی توانست از بحران‌های پس از بهار عربی به سلامت بگذرد، زیرا گروه‌های سیاسی با هم گفتگو کردند. وی با اشاره به اینکه این انتخابات، اولین انتخابات بعد از گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: گام دوم انقلاب اسلامی را باید با افزایش مشارکت مردمی و همراه با تقویت جمهوریت برداریم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی، مهاجرت نخبگان را نتیجه تنگ نظری‌ها دانست و گفت: انتخابات می‌توانست مرهمی بر زخم‌های جامعه و حرکت به سمت آشتی ملی باشد. تاج زاده با بیان اینکه کاهش رقابت انتخاباتی به نفع جنگطلبان اسراییل و آمریکا و شخص ترامپ است، اضافه کرد: سیاست کلان اعلام شده رهبری افزایش مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به ابعاد تاثیرات بین المللی انتخابات یادآور شد: حضور سلایق مختلف می‌تواند قدرت بین المللی ایران را افزایش دهد. معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه نه فقط اصلاح طلبان بلکه بسیاری از اصولگرایان و حتی طرفدران احمدی‌نژاد نیز در انتخابات ردصلاحیت شدند، افزود: بر اساس عقل سلیم، مردم باید اصلاح طلبان را در انتخابات رد کنند نه اینکه شورای نگهبان رد کند. تاج‌زاده با انتقاد از شورای نگهبان تصریح کرد: داور یک مسابقه فوتبال نباید طرفدار یک تیم خاص باشد. وی با بیان اینکه احزاب اصلاح طلب، استانداران و افراد منتسب به این جریان رد صلاحیت شده اند، تاکید کرد: شورای نگهبان برای نظارت بر قوانین مصوب مجلس تاسیس شده و کارکرد اصلی آن هم این است.
 
جزییات مصوبه دولت برای ترخیص خودور‌های دپو شده

هیات دولت در جلسه امروز خود با پیشنهادات ارایه شده توسط وزیر اقتصاد درباره ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرکات موافقت کرد. واردات خودرو‌های سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا ۱۶ دی ۱۳۹۷، دارای ثبت سفارش و قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی هستند، به صورت بدون انتقال ارز یا از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز و تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران بلامانع است. ترخیص خودرو‌های سواری با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی امکان پذیر نبوده و مشمول مقررات این تصویب نامه نمی‌شوند. / ایرن

آماده‌باش سراسری بیمارستان‌ها مقابل "کرونا

معاون وزیر بهداشت گفت: در تهران ۸ بیمارستان کاندید پذیرش مبتلایان احتمالی کروناویروس هستند. تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند. هر استان موظف بوده یک بیمارستان را به تناسب جمعیت استان، به عنوان کاندید معرفی کند. صادرات ماسک به چین را ممنوع اعلام کرده‌ایم و شرکت‌های تولیدی هم فعال هستند. خود ماسک می‌تواند منشاء تولید آلودگی باشد؛ چراکه قطرات تنفسی بر روی آن می‌نشیند. /ایسنا

ترامپ چه گفت که برگه‌های سخنرانی او پاره شد؟

به گزارش وب سایت شبکه خبری سی ان ان، او در ابتدای سخنان خود گفت: سه سال پیش بازگشت بزرگ آمریکا را آغاز کردیم. امروز در برابر شما ایستاده‌ام تا نتایج باور نکردنی آن را به اشتراک بگذارم. اشتغال افزایش یافته، درآمد‌ها بالا رفته، فقر کمتر شده، جرایم کاهش یافته، اعتماد قدرت گرفته و کشور ما بار دیگر به شدت قابل احترام شده است. سال‌های فروپاشی اقتصادی به پایان رسیده است. روز‌هایی که کشور ما توسط سایر ملت‌ها مورد استفاده، بهره‌جویی و حتی اهانت قرار می‌گرفت، مدت‌هاست پشت سر گذاشته شده است. وعده‌های عمل‌نشده، احیای بدون اشتغال، اظهارات کلیشه‌ای و بهانه‌های بی‌پایان برای کاهش ثروت، قدرت و حیثیت آمریکا به پایان رسیده است.

فیبا آسیا میزبانی بسکتبال را از ایران گرفت!

طبق اعلام مسئولان فدراسیون بسکتبال کشورمان و بنا به پیشنهاد مطرح شده از سوی آنها، کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) امتیاز میزبانی مسابقات زیر ۱۶ سال پسران آسیا به ایران داده بود. در همین راستا حتی تاریخ ۷ تا ۱۷ فروردین برای برگزاری این رقابت‌ها در ایران به مسئولان فیبا آسیا پیشنهاد شد این در حالی است تصمیم جدید آن‌ها لغو میزبانی ایران را به همراه داشته است. فیبا آسیا در خبری که روی سایت خود قرار داده، لبنان و استرالیا را به عنوان میزبان مسابقات زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا در بخش پسران و دختران معرفی کرده است. /مهر

روایت روحانی نزدیک به مشایی از ردصلاحیت کاندیدا‌های جریان بهاری

بهمن شریف‌زاده به روزنامه اعتماد گفت: هیچ نزدیکی میان آقای مصباح و احمدی‌نژاد وجود ندارد. جبهه پایداری بیشترین مخالفت را با آقای مشایی که به گفته دکتر احمدی‌نژاد، پایه‌گذار «جریان بهار» در دوره ماست، داشت. تفکر آقای احمدی‌نژاد هم همان تفکر بهاری است. کسی از نزدیکان احمدی‌نژاد در انتخابات نام‌نویسی نکرده است؛ بلکه تعدادی از هواداران اقدام کردند که آن‌ها هم رد صلاحیت شدند.

۷۸ درصد مردم ایران اصلاً سینما نمی‌روند

تایج یک پیمایش در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات نشان می‌دهد:مردم ایران ۲۰ درصد سریال‌های خانگی را تماشا و روزانه حدود یک ساعت از دستگاه‌های صوتی، تصویری، سینمای خانگی و ستاپ باکس استفاده می‌کنند. ۷۲ درصد روزانه حدود یک ساعت موسیقی گوش می‌کنند که بیشتر سنتی و پاپ است و سه درصد هم موسیقی راک و رپ ایرانی گوش می‌دهند. حدود ۳۳ درصد از کامپیوتر و لپ‌تاپ، ۶۰ درصد از اینترنت استفاده می‌کنند و در حدود ۹۰ درصد گوشی تلفن همراه دارند. بیشترین میزان مصرف اینترنت در ایران از طریق موبایل انجام می‌شود. حدود ۷۸ درصد مردم اصلاً به سینما نمی‌روند که این عدد نشان‌دهنده وضعیت وخیمی است/ ایرنا

پلوسی در توئیتر ترند شد

نحوه معرفی ترامپ از سوی پلوسی در آغاز نطق سالیانه و به ویژه اقدام اعتراض آمیز وی پس از پایان این سخنرانی موجب شد هشتگ‌های «پلوسی» و «نانسی» با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار توئیت، به ترتیب ترند چهارم و پنج جهانی شوند. همچنین هشتگ «نانسی پلوسی» با دست کم ۴۰۰ هزار توئیت، ترند سوم توئیتر در آمریکا شد. این اقدامات اعتراضی که مقابل دوربین‌های متمرکز شده بر دونالد ترامپ صورت گرفت، موجی از واکنش‌های متنوع کاربران توئیتر را در پی داشت.

تاییدصلاحیت بیش از ۷ هزار داوطلب، انتخابات را رقابتی کرده است

جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: تاییدصلاحیت بیش از ۷ هزار داوطلب از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل، انتخابات را رقابتی کرده است. تمام دقت‌مان را کردیم تا داوطلبان با شرایط قانون انتخابات مطابقت دهیم و آن‌ها را احراز و تائید صلاحیت کنیم. متاسفانه سازوکار «خودنظارتی» مجلس با نام هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم کارآمدی لازم را ندارد. شورای نگهبان همواره از رأی مردم پاسداری کرده و اجازه نداده جمهوریت نظام و حق‌الناس پایمال شود. همه به ویژه مسئولان و مجریان محترم انتخابات باید دقت نظر داشته باشند تا با رعایت بی‌طرفی و انجام دقیق قانون زمینه مشارکت خوب و انتخابات سالم فراهم شود و از طرح سخنان و اظهارات حاشیه‌ساز پرهیز کنند. /فارس

ردصلاحیت بدلیل حضور کمرنگ در نماز جمعه و جماعت!

غلامرضا انصاری کاندیدای ردصلاحیت شده اصلاح طلب در روزنامه اعتماد نوشت: این روز‌ها اگر اخبار ردصلاحیت‌ها را پیگیری کنید، متوجه می‌شوید نهاد نظارتی در انتخابات آنقدر پیش رفته که گویی پا را از حیطه نظارت بر انتخابات نیز فراتر گذاشته است. من شخصا سال‌ها افتخار خدمت در نظام و حضور در جبهه‌های جنگ را داشتم. در حساس‌ترین دستگاه‌ها مسوولیت برعهده من بوده است، اما امروز به دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت می‌شوم.

عارف: مگر انقلابی‌تر از ما سراغ دارید؟

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ا. انتقاد از رد صلاحیت چهره‌های برجسته اصلاح طلب که در گذشته دارای مسئولیت‌های کلیدی در نظام بوده اند، گفت: عده‌ای می‌گویند می‌خواهند مجلس انقلابی تشکیل دهند مگر مجالس ده گانه که از ابتدای انقلاب شکل گرفت انقلابی نبوده است؟ چرا با واژه انقلابی می‌خواهید جریان ریشه دار و اصیل اصلاح طلب را حذف کنید؟ مگر انقلابی‌تر از اصلاح‌طلبان سراغ دارید؟ کسانی که مدعی انقلابی بودن هستند بسیاری از آن‌ها هیچ نقشی در انقلاب نداشتند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان در ادوار مختلف اشاره کرد و رمز توفیقات به دست آمده از سوی جریان اصلاح‌طلب را وحدت و انسجام دانست و گفت: در انتخابات‌های گذشته بخصوص در انتخابات مجلس جریان اصلاح‌طلب عمدتا مورد بی‌مهری نهاد‌های نظارتی قرار گرفته است، اما با این وجود هیچ‌گاه صحنه انتخابات را ترک نکردیم چرا که خود را صاحب این انقلاب می‌دانیم و باید وظیفه خودمان را در قبال انقلاب همواره ادا کنیم.

واعظی: شخص رئیس‌جمهور تا جمعه از سقوط توسط موشک مطلع نبود

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در مورد فایل صوتی منتشر شده در مورد هواپیمای اوکراین مسوولی می‌بایست استعفا می‌داد؟ گفت: این فایل صوتی تخصصی بود، ما روز گذشته جلسه‌ای با متخصصین و سازمان هوایی کشور داشتیم آنان گفتند هواپیمای آسمان می‌خواسته در آن ساعت در فرودگاه مهرآباد بنشیند و در زمان حادثه در کرج بوده است از آن جا نوری را نوری را می‌بیند و حدس می‌زند به برج مراقبت اطلاع می‌دهد، من نوری را می‌بینم، برج همان موقع از پدافند سوال می‌کند و پدافند می‌گوید مشکلی نیست و شلیکی نشده است، لذا آنجا سوال می‌کند که من برگردم یا بنشینم که اجازه دده می‌شود که در فرودگاه مهرآباد بنشیند. وی افزود: آقای عابدزاده که خبر را روز چهارشنبه بهش گفتند آن را به مردم منتقل می‌کند، خود مسوولان ما که با اوکراینی‌ها در تماس بودند این فایل را در اختیار آنان می‌گذارند و این چیز پنهانی نیست، خلبانان هر چیزی را می‌بینند با برج در میان می‌گذارند وی تصریح کرد: هیچ جای این فایل نمی‌گوید که موشک زده شده است می‌گوید من از کرج تهران را می‌بینم که یک نقطه نورانی در حرکت است که از برج می‌پرسد چیست که برج می‌گوید مشکلی نیست آن چیزی که الان در حال مطرح شدن است و بیشتر رسانه‌های خارجی از ایران آن را مطرح می‌کنند این است که مسوولان مطلع بودند قطعا دولت مطلع نبود، رییس جمهوری جمعه بعدازظهر مطلع شد. وی افزود: اولین مطلع شد آقای عابدزاده بود که تا آن اطلاعی نداشت واگرنه برای حیثت خودش هم که شده بود روز پنج شنبه شب با مردم طوری دیگر صحبت می‌کرد در آن روز هم گفت: همزمان به ما اطلاع دادند که نوری دیده شده است دولت با مردم صادق بوده و معترض بودیم که چرا به دولت اطلاع ندادند.

پناهیان: در کجای تاریخ وجود دارد که عکس سازشگران بر روی سینه‌های مردم نصب شود

پناهیان با خطاب قرار دادن مسؤولان کشور، گفت: مسؤولان و سیاستمداران ما چه زمانی می‌خواهند همانند سردار سلیمانی باشند؟ رمز زنده ماندن یاد سردار آن است که مسؤولان نیز در همه عرصه‌های اقتصادی و ... همانند حاج قاسم برای کشور و امت اسلام قدرت آفرینی کنند. وی افزود: در کجای تاریخ وجود دارد که عکس سازشگران بر روی سینه‌های مردم نصب شود و محبوب قلب‌ها باشد؛ سردار سلیمانی حماسه ساز بود، مسؤولان باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند تا ملت قدرتمند و عزتمند شوند. حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه مردم از مسؤولان نظامی می‌خواهند مقتدرانه عمل کنند، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به تناسب مقاطع مختلف آموزشی یادمانی در کتاب‌های درسی در تحلیل چرایی محبوبیت سردار سلیمانی داشته باشد.

ملی‌پوش پیشین ایران با پرچم امارات به تکواندو بازگشت!

ملی‌پوش پیشین ایران با پرچم امارات به تکواندو بازگشت! هشتمین دوره تورنمنت بین‌المللی فجیره امارات (G۲) ۱۱ بهمن ماه در امارات برگزار شد و ابوالفضل یعقوبی ملی‌پوش سابق تکواندو ایران بعد از مدت‌ها دوری از این رشته در قالب تیم پلیس امارات ثبت‌نام کرد و با شکست تکواندوکاری از چین تایپه در دیدار نهایی به مدال طلای وزن ۷۴- کیلوگرم رسید. یعقوبی پیش از این مسابقات نیز در تورنمنت عرب اوپن امارات حاضر شده و در این مسابقات نیز به مدال طلا دست یافته بود. نکته جالب در خصوص حضور ابوالفضل یعقوبی در تورنمنت فجیره، ثبت‌نام او با پرچم امارات بود. این در حالی است که آخرین حضور رسمی یعقوبی در تیم ملی تکواندو ایران، مسابقات فینال گرندپری سال ۲۰۱۸ در امارات بود که موفق به کسب مدال نشد. آخرین مدال این تکواندوکار نیز در همین سال و اولین مرحله مسابقات گرندپری در شهر منچستر بود که موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند.

ادعای زاکانی درباره استعفای رئیس‌جمهور و مذاکره با آمریکا

زاکانی با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ افزود: دولت برای سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، نماینده دولت در یکی از جلسات کمیسیون تلفیق اعلام کرده که دولت به دنبال مذاکره با ترامپ است و اگر به نتیجه برسد که هیچ، اما اگر به نتیجه نرسد رییس جمهور استعفا می‌دهد، متأسفانه همواره در نگاه عده‌ای کاسبکاری وجود دارد و با فرار رو به جلو می‌خواهند ضعف‌ها و کم کاری‌های خود را پنهان کنند. نماینده سابق مجلس اظهار داشت: مشکل امروز این است که برخی عامل دشمن هستند یا این که ناآگاهانه نقش عامل را بازی می‌کنند؛ به عنوان مثال وقتی ما می‌توانیم فرآورده‌های نفتی داشته باشیم و صادر کنیم چرا عده‌ای مانند آقای زنگنه با آن مخالفت می‌کنند، امروز کشور کشش برخی مسؤولان فعلی را ندارد چرا که برخی کار‌های مسؤولان تنها از یک عامل متصور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار