مراسم افتتاح گازسانی 133 روستا و یک شهر در منطقه دودانگه ساری در دهه فجر امسال اجرا خواهد شد. گاز رسانی به صنعت پیشرویی همچون نساجی و یک روستا در غرب استان و ده روستا در بهشهر نیز در دستور کار این ایام قرار دارد.
کد خبر: ۸۲۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ 05 February 2020

جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز مازندران در مراسم افتتاح گازرسانی به چهار روستای منطقه سوادکوه،(کارمزد، ممشی، طالع و طالع رودبار) گفت:

 مراسم افتتاح گازسانی 133 روستا و یک شهر در منطقه دودانگه ساری در دهه فجر امسال اجرا خواهد شد. گاز رسانی به صنعت پیشرویی همچون نساجی و یک روستا در غرب استان و ده روستا در بهشهر نیز در دستور کار این ایام قرار دارد.

□هزینه پروژه‌های ۴ روستای سوادکوه ۷ میلیارد تومان است. این پروژه ها دارای ۲۶ کیلومتر مسیر انتقال است و بیش از ۹۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند. دو ایستگاه و قابلیت نصب ۶۰۰ علمک هم ایجاد شده است.

گاز مانند آب نیست و برای گازرسانی نیازمند خطوط زیاد انتقال هستیم. برای گازرسانی به یک روستا، انتقال از عسلویه به طول بیش از دوهزار کیلومتر انجام می‌شود و هزینه دولت برای انتقال گاز به مناطق کشور سرسام‌آور است اما دولت به هر روستای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی می کند.

 در گازرسانی حریم‌ها باید رعایت و مجوزها از سازمان‌های مرتبط اخذ شود. به چند خانوار در روستای طالع گازرسانی برای آنها انجام نشده، ولی با جدیت پیگیر اخذ مجوزات لازم جهت گازرسانی به این چند خانوار خواهیم بود.

 استان مازندران دارای بیشترین روستای گازرسانی شده در کل کشور است. برای روستای بالای ۲۰ خانوار، هر علمک تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد، و به ۲هزار و ۱۷۵ روستا از ۳ هزار و ۱۰۰ روستای با قابلیت گازرسانی در استان گاز رسانی شده و مقرر است تا دو سال آینده مابقی نیز گازرسانی شوند.

 از طالع رودبار به سمت گدوک 47 روستا وجود دارد که باید گاز رسانی شود. مجوزهای لازم برای خط انتقال طالع به ورسک اخذ و اجرای پروژه تا ورسک در مرحله اول در سه فاز طراحی شده است که امیدواریم با مشخص شدن پیمانکاران، کلنگ این پروژه همراه با آغاز عملیات اجرایی در بهار سال ۹۹ زده شود. با انجام این پروژه به ۴۷ روستای استان مازندران و ۴ روستای استان سمنان گازرسانی می شود.

کمبود نقدینگی و شرایط اقتصادی کشور، پروژه‌های گازرسانی را متوقف نخواهد کرد. با گاز رسانی به 47 روستای باقی مانده در سوادکوه، کد سبزمنطقه سوادکوه اعلام می شود که با اعلام این کد، روستای بدون گاز در سوادکوه نخواهیم داشت مگر روستاهایی که کد آبادی دارند، ولی خالی از سکنه هستند.

 

 مازندنومه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار