مدیر پایگاه معبدتاریخی آناهیتا گفت: برای نوروز 1399 موزه مردم شناسی کنگاور احیاء و راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازایسنا،مرتضی گراوند ، با اشاره به تعطیلی موزه مردم شناسی و باستان شناسی کنگاور از سال 1393، اظهارکرد: علیرغم اینکه کنگاور شهر ورودی و تاریخی مهمی در استان است، اما موزه مردم شناسی و باستان شناسی آن طی پنج سال گذشته بنا به دلایلی تعطیل بوده است.

وی افزود: از چند مدت پیش طرحی را برای احیاء موزه مردم شناسی و باستان شناسی شهرستان در داخل ساختمان اداری معبد آماده کردیم که رقم اعتباری بالایی می‌خواهد.

مدیرپایگاه معبد آناهیتا اضافه کرد: باتوجه به اینکه تامین هزینه یک میلیارد تومانی راه اندازی موزه مردم شناسی، باستان شناسی و ساماندهی معبد امکانپذیر نبود، طبق برنامه تا نوروز امسال تنها موزه مردم شناسی که اعتبار کمتری می‌خواهد را احیاء می‌کنیم.

وی گفت: برای احیاء موزه باستان شناسی و ساماندهی معبد نیز رایزنی‌هایی را با وزیر میراث فرهنگی انجام دادیم که ایشان تاکید کرد اگر استان 500 میلیون تومان را تامین کند، نصف دیگر اعتبار را نیز وزارتخانه تامین خواهد کرد.

گرواند ادامه داد: البته برای نوروز امسال تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم حداقل یک موزه کوچک باستان شناسی را در ساختمان نمایشگاه عکس معبد راه اندازی کنیم و بخشی از کارهای آن را نیز انجام داده‌ایم.

وی تاکید کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی کشورهای آفریقایی در فضاهای کمی که در محوطه‌های تاریخی در اختیار دارند، موزه‌های باستان شناسی کوچکی راه اندازی می‌کنند.

مدیرپایگاه تاریخی معبد آناهیتا بابیان اینکه این موزه می‌تواند سطح آگاهی جوامع محلی را درخصوص باستان شناسی بالا ببرد، اعلام کرد: در نظر داریم در این موزه تعدادی از مواد فرهنگی و اشیاء سنگی و سفالی کشف شده در داخل شهرستان را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار دهیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار