استاندار مرکزی
سید علی آقازاده استاندار مرکزی: جذب نیرو‌های بومی در صنایع شازند در دستور کار مسئولان قرار گیرد
کد خبر: ۸۲۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 04 February 2020

جذب نيروهاي بومي در صنايع شازند در دستور كار مسئولان قرار گيرد

استاندار مرکزی در سومین روز از دهه مبارک فجر در دیدار با مردم روستای علی‌آباد شهرستان شازند با اشاره به نرخ بیکاری شهرستان شازند گفت: علیرغم استقرار صنایع بزرگ در این شهرستان نرخ بیکاری شازند بالاست و با توجه به اینکه فعالیت سه واحد تولیدی پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه منجر به آلودگی خاک و هوا شده باید جذب نیرو‌های بومی شازند بویژه از روستا‌های این شهرستان در دستور کار مسئولان باشد.
سیدعلی آقازاده اظهار کرد: با وجود مشکلات اعتباری و بودجه‌ای در کشور  مردم همیشه از عهده حل مشکلات بر آمده اند و با وجود قرار گرفتن در معرض تحریم‌های سخت و شکننده امروز امنیت برای مردم در کشور برقرار است و مردم به رغم تهدیدات و تبلیغات سوء دشمنان که در راستای ناامید کردن مردم و برهم زدن وضعیت کشور صورت می‌گیرد، همچنان استوار پایدار مانده‌اند و از اهداف انقلاب دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدشه وارد کردن به وحدت ملی یکی از اهداف دشمنان است، افزود: امروز تحریم‌های آمریکایی به طور مستقیم متوجه مردم است و دشمن مستقیما مردم را هدف قرار داده، اگر مردم با استقامت علیه این تحریم‌ها ایستادگی کنند دشمن در رسیدن به اهداف خود علیه کشور ناکام می‌ماند و همانند چهار دهه گذشته، کشور در این مقطع هم مشکلات را سپری کرده و از این دوره سخت نیز عبور می‌کند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: ۲۲ بهمن ماه اوج حضور مردم در راهپیمایی بوده است و امسال هم مردم با حضور خود توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند. مسئولین نیز همانند سال‌های گذشته همراه با مردم در این حماسه باشکوه شرکت می‌کنند.

آقازاده با اشاره به انتخابات مجلس در دوم اسفندماه بیان کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای لازم است چرا که این حضور حاوی پیامی مهم و کوبنده برای دشمن است.

وی اضافه کرد: امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی و فرهنگی است، ولی تمام مردم بویژه روستاییان در جبهه اقتصادی جانانه تولید می‌کنند و تولیدات آن‌ها ما را از هرگونه وابستگی به خارج از کشور بی نیاز می‌کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: روستا‌ها امروز مرکز و مولد تولید هستند و دولت باید تلاش لازم را در راستای رفع مشکلات مردم روستا‌ها انجام دهد البته محدودیت‌هایی هم وجود دارد، اما اگر خوداتکایی را انتخاب کرده ایم پس نباید اجازه دهیم دشمن ما را به هر طرف بکشاند و لازمه تحقق این مهم تقویت وحدت است.

آقازاده افزود: از سال ۵۷ با مصرف بی رویه منابع آبی حجم آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته است که نیاز است تدابیر ویژه جهت اصلاح الکوی مصرف اندیشیده شود، استقرار صنایع در شازند علاوه بر کاهش آب‌های زیرزمینی، آلودگی زیست محیطی را نیز به همراه داشته است.

وی با اشاره به استقرار صنایع بزرگ در شهرستان شازند گفت: چنانچه ۵۰ سال پیش طرح مطالعاتی دقیقی انجام شده بود، واحد‌های تولیدی بزرگ شهرستان در این مکان جانمایی نمی‌شد چرا که کریدور هوایی استان از غرب به شرق است و آلودگی از شاژند به سمت اراک حرکت می‌کند.

آقازاده بیان کرد: پالایشگاه شازند روزانه ۲۴۰ هزار بشکه نفت تصفیه می‌کند و میزان تولید محصولات  پتروشیمی هم بیش از یک میلیون تن است. نیروگاه هم در هر شبانه روز ۲۴ هزار مگاوات برق تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه از ده سال گذشته تاکنون میزان آلودگی‌ها کاهش یافته،   اما برای کاهش هرچه بیشتر این آلودگی‌ها باید از شعار دادن پرهیز کرده و اقدامات عملیاتی انجام شود.

فرماندار شازند نیز گفت: انقلاب اسلامی سبب ایجاد تحول در  این شهرستان بویژه در حوزه صنعت شده به طوری که اکنون سه صنعت بزرگ ملی و صنایع کوچک و متوسط متعددی در این شهرستان راه‌اندازی شده اند در حالی که که اوایل انقلاب صنعتی در این شهرستان وجود نداشت.

مصطفی عرب با اشاره به پیشرفت شهرستان در تمام بخش‌های کشاورزی، آموزشی، سلامت، عمرانی و... افزود: مردم شهرستان شازند نسبت به ۴۱ سال گذشته متعهدتر و پای کارتر هستند و مسئولان نیز تلاش بیشتری برای پیش بردن امور اجرایی دارند.

وی اضافه کرد: امسال اولویت شهرستان صیانت از واحد‌های تولیدی فعال و صنایع بزرگ و واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط بوده و نه تنها هیچگونه کاهشی در اشتغال این شهرستان مشاهده نشده بلکه در سه سال گذشته بیش از ۷۰۰ شغل جدید برای افراد بومی شهرستان ایجاد شده است.

عرب اضافه کرد: امروز ۱۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در شهرستان شازند داریم این در حالی است که اوایل انقلاب میزان راه‌ها یک سوم راه‌های کنونی بوده است.

وی اظهار کرد: اکنون ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راهسازی در این شهرستان در حال انجام است.

عرب خاطرنشان کرد: ۷۹۰ واحد مسکونی که در جریان سیل اخیر در شازند دچار خسارت شده بودند از تسهیلات بهره‌مند شدند.

براساس این گزارش استاندار مرکزی در سفر به شازند پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان شازند و دیدار با خانواده شهید قربانعلی قدیری، عملیات اجرایی تقاطع ... مسطح اراک خنداب شازند را افتتاح کرد.

این پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال آغاز شده و برآورد اولیه این تقاطع، ساخت دو دستگاه پل به دهانه ۲۴ و ۱۸ متری به عرض ۱۵.۵ متر است.

در این سفر نیم‌روزه، مرکز کنترل و تله متری تاسیسات آب مهاجران نیز با ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.

همچنین مخزن یک میلیون لیتری آب فضای سبز شهر مهاجران نیز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مجتمع تجاری تبارک با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۳۲۰ مترمربع و هزینه ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر برنامه‌های استاندار در شازند بود.

همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساختمان بنیاد شهید شهرستان شازند نیز در این روز بر زمین نشست و افتتاح و تحویل منازل اسیب دیده در سیل امسال در روستای علی اباد شازند نیز انجام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار