معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: حرکت در حوزه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و... را باید از کودکان شروع کنیم تا نسلی توانمند در آینده داشته باشیم.
کد خبر: ۸۱۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 03 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمدابراهیم الهی تبار در مراسم تجلیل از قهرمانان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه که امروز(14 بهمن) برگزارشد، از شکل گیری یک مهندسی فرهنگی در استان خبرداد و گفت: نهادهای مختلفی در بحث فرهنگی در استان فعالیت می‌کنند که هرکدام از آنها در شکل گیری این مهندسی فرهنگی تاثیر گذارند.

به گزارش ایسنا، الهی تبار تصریح کرد: بخشی از این مهندسی فرهنگی توسط شورای فرهنگ عمومی که برنامه‌های فرهنگی را ساماندهی می‌کند و بخشی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری و ... شکل می‌گیرد.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با پُراهمیت شمردن فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودکان ونوجوانان، عنوان کرد: هرچند در این حوزه چندین دستگاه مختلف متولی هستند، اما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تاثیرگذارترین این دستگاه‌ها است.

وی در ادامه بااشاره به فعالیت این نهاد از حدود پنجاه سال پیش، اعلام کرد: کانون‌های پرورش فکری از همان پنج دهه پیش محلی بودند که کودکان و نوجوانان در آن با انواع کتاب‌ها و برنامه‌های فرهنگی آشنا و تفکرشان باز می‌شد. آن نسل از کودکان و نوجوانان به واسطه آشنایی با همین کانون‌ها درس خواندند و تلاش کردند و بعدها در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرین شدند.

وی افزود: اگر امروز ما افتخار می‌کنیم که یک وجب از خاک کشور در دوران جنگ تحمیلی جدا نشد، بخشی از آن به خاطر حماسه آفرینی‌های این نسل بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: وقتی به تاریخ کهن ایران نگاه می‌کنیم، در دوران‌ باستان دامنه جغرافیایی سرزمین ما بسیار گسترده بوده و در هر جنگی که در قرن‌های بعدی رخ داده، بخشی از سرزمین ما از دست رفته است، اما در جنگ تحمیلی که اکثر کشورهای دنیا پشت عراق بودند، رشادت این نسل مانع از آن شد تا حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

وی عنوان کرد: امروز نیز وظیفه نسل کنونی است که ضمن اینکه با نشاط زندگی کنند، درس بخوانند و تلاش کنند تا چهره‌های برجسته‌ای برای سازندگی ایران اسلامی باشند.

الهی تبار در ادامه گفت: نیاز داریم تا در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، دینی و اعتقادی از رده سنی کودکان حرکت و خودمان را توانمند کنیم تا در آینده ستاره‌هایی درخشان برای آبادانی و زیبایی بیشتر ایران داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار