به گزارش تابناک سمنان: علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سهل‌انگاری گردشگران وچوپان‌ها، در مهار کامل آتش در اتراق‌های کوتاه‌مدت، عامل اصلی آتش‌سوزی مراتع استان است.
کد خبر: ۸۱۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 03 February 2020

Image result for آتش سوزی مراتع سمنان"

علینقی حیدریان ابراز داشت: ۲۲ مورد آتش‌سوزی در استان از فروردین ۹۸ تا پایان دی رخ داد و ۵۵ هکتار عرصه‌های مرتعی استان دچار حریق شد.
وی یادآور شد: ۱۰ ماهه امسال ۹ مورد آتش سوزی در شهرستان مهدیشهر با وسعت ۳۱ هکتار، ۹ مورد آتش‌سوزی در شاهرود با وسعت ۷.۸ هکتار، سه مورد در دامغان با ۷۵۳ متر و یک مورد در سرخه در وسعت ۱۱ هکتار رخ داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مسیر دسترسی به مناطق جنگلی به دلیل قرارگیری در مسیر کوهستانی دشوار است و تجهیزات استان باید برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی تقویت شود.
وی با بیان اینکه چوپان و گردشگران با سهل‌انگاری در خاموش‌کردن آتش دو عامل اصلی وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی استان سمنان هستند، ادامه داد: آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی استان فقط به دلیل عامل انسانی رخ داده و رعد و برق به عنوان عامل آتش‌سوزی گزارش نشده است.
حیدریان خاطر نشان کرد: بیشترین آمار آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی استان سمنان مربوط به شهرستان مهدیشهر است که عامل انسانی و سهل انگاری علت اصلی وقوع آن بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: آتش‌سوزی در عرصه های مرتعی استان سمنان گسترده نبود و مراتع دچار حریق قابل احیا است.
وی یادآور شد: سوختن جنگل خسارت سنگینی را به منابع طبیعی وارد می‌کند، چرا که سال‌ها زمان لازم است تا یک درخت تنومند شکل بگیرد، در آتش‌سوزی‌های ۱۰ ماهه امسال هیچ بخشی از جنگل‌های استان در آتش نسوخت.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار