رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: سالانه بصورت میانگین بین ۲۵ تا ۴۰ زورخانه جدید در کشور ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 03 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجتبی جوهری ، آموزش را یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون ورزش زورخانه‌ای دانست و اظهارکرد: بیشتر تاکیدی که برای آموزش این رشته داریم، در بخش دانش آموزی، دانشجویی و کارگری است.

جوهری افزود: باتوجه به اینکه این سه حوزه دارای رویدادها و المپیادهای بین المللی هستند، تعاملاتی را با فدراسیون‌های آنها آغاز کرده ایم تا برای توسعه بیشتر ورزش‌های زورخانه‌ای و جادادن آن در رقابت‌های بین المللی که دارند، تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش‌های زورخانه‌ای تاکنون به 86 کشور دنیا معرفی شده و در 30 کشور جا افتاده، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم این ورزش را در همه این کشورها آموزش دهیم و نهادینه کنیم، به فرصت و زمان بیشتری نیاز داریم.

این مسئول یادآورشد: گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای در کشورهای دیگر، باعث معرفی فرهنگ و آداب و رسوم غنی مردم ایران نیز خواهد شد.

وی در ادامه به بیان وضعیت زیرساخت ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور پرداخت و گفت: درحال حاضر نزدیک به هزار زورخانه در سطح کشور داریم که هرچند رقم خوبی است، اما هنوز بسیاری از شهرهایمان فاقد زیرساخت این رشته هستند.

رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و پهلوانی بابیان اینکه سالانه بصورت میانگین بین 25 تا 40 زورخانه جدید به تعداد زورخانه‌های کشور اضافه می شود، تصریح کرد: خراسان رضوی، شیراز، آذربایجان غربی، کرمانشاه، یزد و کرمان از جمله استان‌هایی هستند که پروژه‌های زورخانه‌ای را در آنها درحال احداث داریم.

وی افزود: در کنار ساخت زورخانه‌هایی که داخل شهرها داریم، رایزنی‌هایی را نیز با کارخانجات بزرگ کشور شروع کرده‌ایم تا در مجموعه آنها نیز زورخانه‌هایی راه اندازی شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار