مدیرکل بنیاد:
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا تحت عنوان «فجر آفرینان» از برنامه‌های هر ساله بنیاد در دهه فجر است، گفت: بنیاد شهید باید سالانه ۲۱ هزار دیدار با والدین، همسران شهدا و جانبازان داشته باشد.
کد خبر: ۸۱۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 10 February 2020

عبدالرضا فرجیان درباره برنامه‌های کمیته‌ ایثارگران ستاد دهه فجر خوزستان اظهار کرد: این کمیته به‌منظور برنامه‌ریزی بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر، سه جلسه با مسئولیت بنیاد شهید و عضویت دستگاه‌های اجرایی برگزار کرده است. برنامه‌های این کمیته از روز گذشته، ۱۲ بهمن با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شهیدان و حضور گروه‌های موتورسواری در گلزار شهدا آغاز شده است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های این کمیته برنامه‌ریزی دیدار خانواده شهدا با نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان بیعت با ولایت و آرمان‌های امام و شهیدان است. این برنامه چهارشنبه، ۱۶ بهمن در مسجد رضوان اهواز برگزار خواهد شد. همچنین برنامه گلباران و عطرافشانی مزار شهدای تمام استان پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن انجام می‌شود.

فرجیان ادامه داد: در این کمیته تلاش کردیم برنامه‌های یادواره شهدای پایگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را به‌گونه‌ای سوق دهیم که در ایام دهه فجر برگزار شود. طرح «فجرآفرینان» برنامه دیدار با خانواده شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم است که در این دهه انجام می‌شود.

وی درباره طرح دیدار با خانواده شهدا، گفت: بنیاد شهید باید سالانه ۲۱ هزار دیدار با والدین،‌ همسران شهدا و جانبازان داشته باشد. با توجه به اینکه همه ما نسبت به خانواده شهدا مسئول هستیم، در کنار بنیاد شهید دستگاه‌های دیگر نیز برنامه دیدار با شهدا را در برنامه خود دارند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: روایت‌گری در مدارس از دیگر برنامه‌های این کمیته است. با همکاری پیام‌آوران ایثار بنیاد شهید هماهنگی‌های لازم برای حضور روایت‌گران در مدارس انجام شده است. زنگ ایثار در مدارس نیز در این دهه پیش‌بینی شده است؛ این طرح، انشاء با موضوع «نامه‌ای به شهید» است که در طول دهه فجر در مدارس اجرا می‌شود. برنامه دیگر این کمیته برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی به مناطق عملیاتی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران است. همچنین اردوهای زیارتی مشهدالرضا و حضرت معصومه(س) نیز برای خانواده‌های شهدا در نظر گرفته شده که از بهمن امسال تا مهر سال آینده ادامه پیدا می‌کند. حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور خانواده شهدا و جانبازان نیز در روز پایانی دهه فجر برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ سید شهیدان مقاومت همزمان شده است، از این رو تلاش بر این است که برنامه‌های ما گویای این مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌های امام راحل، شهدا و فرامین مقام معظم رهبری باشد.

فرجیان گفت: برنامه‌های ترویجی بنیاد شهید و امور ایثارگران تا ۲۲ اسفند ادامه پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار