رئیس ادره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنقر و کلیایی از یخ زدگی آبشار بدر و پریشان روستای گردشگری چرمله علیا در پی بارش‌های اخیر و برودت هوا خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 02 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،داریوش فرمانی ، آبشار بدر و پریشان روستای چرمله علیا را یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهرستان سنقر خواند و اظهار کرد: این آبشار با چندین چشمه سار زیبا هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

وی بابیان اینکه این آبشار در ارتفاع 2800 متری زمین و در دل کوه صخره‌ای بدر قرار دارد، عنوان کرد: هرچند آبشار بدر و پریشان در فصل بهار زیبایی وصف ناپذیری دارد، اما در زمستان‌ها نیز پوشیده از برف و یخ زده می‌شود که می‌تواند برای افرادی که به طبیعت زمستانی علاقمند هستند، یک جاذبه شگفت‌انگیز باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنقر به بارش نیم متری برف روزهای اخیر در کوه بدر و پریشان اشاره کرد و افزود: زیبایی و شکوه آبشار پریشان در فصل زمستان و یخ زدگی آن می‌تواند زمینه‌ای برای جذب گردشگران به این شهرستان در فصل سرد سال باشد، اما موانعی وجود دارد که این امر تاکنون محقق نشده است.

وی تاکید کرد: این آبشار در منطقه حفاظت شده محیط زیست قرار دارد و باتوجه به سختی دسترسی گردشگران به آن از چند مدت پیش طرحی را آماده کرده‌ایم تا یک راه دسترسی ایجاد کنیم.

فرمانی اضافه کرد: متاسفانه محیط زیست با اجرای این طرح مخالفت کرده و ما نیز رایزنی‌هایی را با آنها برای اجرای این طرح ادامه می‌دهیم.

هادی فعله گری دهیار روستای چرمله علیا نیز دراین باره به ایسنا گفت: اگر راه دسترسی به این آبشار با موافقت محیط زیست ایجاد شود، در فصل زمستان هم پذیرای گردشگران زیادی خواهیم بود که برای دیدن آبشار یخ زده بدر و پریشان به چرمله علیا خواهند آمد.

وی در ادامه با تاکید براینکه روستای چرمله علیا یک روستای گردشگرپذیر است، عنوان کرد: مشکل عدم آنتن دهی در این روستا باعث شده تا گردشگرانی که به چرمله علیا می‌آیند، تنها برای مدت کمی در این روستا اقامت داشته باشند و ماندگاری طولانی مدت گردشگران را نداشته باشیم.

آبشار بدر و پریشان در مسیر جاده سنقر به همدان و در 28 کیلومتری شهر سنقر در روستای هدف گردشگری چرمله علیا قرار دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار