هشدار سايبري؛
رئیس پلیس فتا استان مرکزی هشدار داد: هنگام ثبت آگاهي فروش وسيله نقليه، پلاك وسيله نقليه تان را در آگهي مخدوش كنيد
کد خبر: ۸۱۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 01 February 2020

پلاك وسيله نقليه هنگام درج آگهي فروش مشخص نباشد!

سرهنگ آنقی با بیان شگرد جدید کلاهبرداری از فروشندگان وسایل نقلیه در فضای مجازی افزود: هنگام ثبت آگاهی فروش وسیله نقلیه در سایت هایی، چون دیوار و شیپور، پلاک وسیله نقلیه تان را در آگهی مخدوش کنید.

او گفت: در برخی از موارد مشاهده می‌شود که تعدادی از افراد فرصت طلب و سودجو با ثبت آگهی رایگان در برخی سایت‌ها و اپلیکیش‌ها در بستر فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: این افراد از آگهی‌های ثبت شده در سایت‌های خرید و فروش آنلاین سوء استفاده کرده و با ارسال پیامک‌هایی مختلف، چون ثبت توقیف پلاک وسیله نقلیه در سامانه پلیس و یا چنین پیامک هایی، افراد را ترغیب به مبلغی برای رفع مشکل می‌کنند و در متن پیامک خود، لینکی از سایت‌های فیشینگ قرار می‌دهند.

سرهنگ آنقی گفت: پس از مراجعه افراد به این سایت ها، اطلاعات حساب قربانیان به سادگی در اختیار مجرمان قرار گرفته و از حساب آن‌ها برداشت غیر مجاز صورت می‌پذیرد.

او در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه اعمال مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار