معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از مرمت حمام اختصاصی تکیه معاون الملک خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 01 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علیرضا برشاهی با اشاره به کشف حمام اختصاصی خانواده معاون الملک در سال 1397، اظهار کرد: این حمام که زمستان سال گذشته در پی انجام کارهای مرمتی در تکیه معاون الملک کشف شد، در طول 50 تا 60 سال گذشته زیر نخاله‌های ساختمانی و خاک گم شده بود.

وی تصریح کرد: این حمام به مانند دیگر حمام‌های تاریخی دارای بخش‌های مختلفی مانند سربینه، رختکن، فضای میان‌در، گرمخوان، فضای خزینه و تون‌خانه یا گلخن است.

معاون میراث فرهنگی استان بابیان اینکه پس از کشف این بنای تاریخی احیاء و مرمت آن به سرعت شروع شد، اضافه کرد: در برنامه بازسازی این بنا مرمت بدنه آجری، گنبدها، سقف و بخش خزینه که آسیب دیدگی بیشتری داشت را اجرا کردیم.

وی تاکید کرد: باتوجه به آسیب دیدگی زیاد بنا، کار مرمت آن با صرف حدود 300 میلیون تومان اعتبار حدود یک سال طول کشید.

برشاهی تصریح کرد: بنای حمام اختصاصی تکیه معاون الملک درحال حاضر آماده بهره برداری است و در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی یادآورشد: در نظر داریم تا این حمام را به مانند برخی حمام‌های تاریخی در استان‌های دیگر از طریق واگذاری به سرمایه گذار به مجموعه پذیرایی تبدیل کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار