تابناک / فدراسیون اسلامی ورزش زنان در حالی احیا شده و کارش را از هفته بعد آغاز می‌کند که گلف‌بازان انتقاداتی را در خصوص تخلیه مجموعه انقلاب و در اختیار گذاشتن اتاق کارشان به این فدراسیون دارند.
کد خبر: ۸۱۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 01 February 2020
تابناک / فدراسیون اسلامی ورزش زنان در حالی احیا شده و کارش را از هفته بعد آغاز می‌کند که گلف‌بازان انتقاداتی را در خصوص تخلیه مجموعه انقلاب و در اختیار گذاشتن اتاق کارشان به این فدراسیون دارند.

 

رشته المپیکی قربانی یک تشکیلات نامشخص/ مستاجر جانشین صاحبخانه می‌شود!

 

دی‌ماه سال 97 بود که در جلسه‌ای مشترک با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک احیای فدراسیون اسلامی ورزش زنان مورد تصویب قرار گرفت. از آن زمان تاکنون یک سالی می‌گذرد و هنوز جا و مکان و همچنین برنامه‌های فدراسیون با وجود معرفی الهه عرب‌عامری به عنوان سرپرست مشخص نشده است.

این فدراسیون در سال 1369 با پیشنهاد فائزه هاشمی نایب‌رئیس وقت کمیته ملی المپیک تاسیس شد. فدراسیون اسلامی ورزش زنان در چهارچوب منشور المپیک با هدف برگزاری مسابقات ورزشی با حفظ و حراست از اصول و موازین اسلامی، تقویت همبستگی در میان بانوان مسلمان و تعالی هویت اسلامی زنان در میادین ورزشی، تحکیم مبانی، عدم تبعیض نژادی و طبقاتی بر طبق موازین اسلامی، ارتقاء فرهنگ ورزشی و گسترش و تقویت کادر ورزشی و تشکیل دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف را در برنامه کاری خود قرار داد.

نخستین دوره بازی‌های اسلامی ورزش زنان در سال 1993 به میزبانی تهران و رشت برگزار شد که 407 ورزشکار از 10 کشور جهان در مسابقات حضور داشتند. این بازی‌ها در سال‌های 1997، 2001 و 2005 نیز برگزار شد اما با تعطیلی فدراسیون، مسابقات نیز لغو شد. بالاخره بعد از 9 سال تعطیلی بالاخره وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تصمیم به احیای فدراسیون گرفتند اما در این بین یک رشته دیگر رو به تعطیلی و نابودی رفته است.

* احیای یک فدراسیون به شرط نابودی یک رشته المپیکی

مسئولان ورزش کشور در حالی تصمیم به احیای این فدراسیون گرفتند که هیچ مکانی برای فعالیت زنان در نظر گرفته نشده بود اما بالاخره بعد از ماه‌ها رفت و آمد قرعه به نام تک اتاق هیات گلف تهران افتاد تا جا را برای فعالیت فدراسیون احیا شده باز کند. این موضوع با انتقاد شدید مسئولان هیات تهران و فدراسیون گلف تهران مواجه شد چرا که تنها زمین استاندارد این رشته در مجموعه انقلاب واقع شده و حضور هیات تهران نیز در مجموعه ضروری به نظر می‌رسد.

الهه عرب‌عامری سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان در آخرین مصاحبه خود برای شروع فعالیت‌ها از بیرون کردن یک مستاجر نام برده بود این در حالی است که مسئولان گلف بر این باور هستند بیرون از مجموعه انقلاب جایی برای فعالیت این رشته وجود ندارد و تخلیه هیات تهران تنها به این رشته آسیب می‌زند. در حقیقت به نظر می رسد که فدراسیون گلف در مجموعه انقلاب یک صاحبخانه است و فدراسیون اسلامی ورزش زنان مستاجری است که می خواهد جای صاحبخانه را بگیرد.

 

* فدراسیون ورزش زنان اسلامی، تشکیلات نامشخص با بودجه نامعلوم

به گفته مسئولان گلف، فدراسیون‌هایی در مجموعه انقلاب در حال فعالیت هستند که می‌توانند فضای لازم را در اختیار ورزش زنان اسلامی قرار دهند اما مشخص نیست چرا مسئولان ورزش کشور دست روی یک رشته المپیکی گذاشته‌اند؟ اینکه برچه اساس و برنامه‌ای مسئولان تصمیم به احیای فدراسیون گرفته‌اند هم هنوز مشخص نیست. 

نباید فراموش کرد که فدراسیون اسلامی ورزش زنان یک تشکیلات نامشخص است که تنها کاربرد داخلی دارد و زیرمجموعه نهادهای بین المللی نظیر IOC نیست و از همین رو احیای آن نیز جای سئوال دارد. از سوی دیگر چنین فدراسیونی نباید به قیمت از دست رفتن یک رشته المپیکی احیا شود. 

از سوی دیگر با وجود گذشت بیش از یک سال از معرفی سرپرست فدراسیون، تامین منابع مالی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و در پیش بودن بازی‌های المپیک، در بودجه سال 99 اعتباراتی برای فدراسیون احیا شده در نظر گرفته خواهد شد یا خیر.

 

* انتقاد مسئولان گلف از فشارها برای تخلیه انقلاب

امرالله کلانتری رئیس هیات گلف تهران در این باره به فارس گفت: یک اتاق 12 متری در اختیار هیات تهران بود تا در کنار زمین فعالیت کند حالا از طریق وزارت ورزش فشار می‌آورند که آن را تخلیه کنیم. من حتی هفته گذشته به وزیر نامه نوشتم. برای ما جایی را در نظر نگرفته‌اند و این امکان هم وجود ندارد تا داخل شهر دنبال یک مکان بگردیم چون تنها زمین گلف شهر تهران در داخل مجموعه است.

مهرداد جمشیدی نایب‌رئیس فدراسیون گلف هم در این باره اظهار داشت: این موضوع به گلف آسیب می‌زند سال 92 هم فدراسیون در مجموعه بود که بعدها آن را بیرون کردند، نصف زمین مجموعه در اختیار گلف است اما فدراسیون در مجموعه انقلاب استقرار ندارد، هیأت تهران را هم بیرون می‌کنند. این در حالی است که فدراسیون‌هایی در مجموعه ورزشی انقلاب استقرار دارند که نه زمین دارند و نه سالن. ما این گلایه‌ها را داریم و تلاش می‌‌کنیم از شرکت توسعه جایی را بگیریم تا به مجموعه انقلاب برگردیم.

* فرهادی‌زاد: نمی‌خواهیم موجب نارضایتی گلفبازان شویم

مهین فرهادی‌زاد معاون امور بانوان وزارت ورزش در این باره اظهار داشت: کارهای فدراسیون زنان اسلامی انجام شده و قرار است خانم عرب‌عامری از شنبه در فدراسیون مستقر شود.

وی درباره انتقاداتی که گلفبازان برای تخلیه مجموعه انقلاب داشتند، عنوان کرد: من با رئیس شرکت توسعه و رئیس فدراسیون گلف صحبت کردم. ما نمی‌خواهیم موجب نارضایتی گلف باشیم چون ورزش برای همه است. آنها هم قرار است به جایی که فضای کاری‌شان فراهم است، منتقل شوند. ما نمی‌خواهیم گلفبازان ناراحت باشند به همین دلیل قرار شد جایی که تمایل دارند، مستقر شوند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار