۲۵۲ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان دهه فجر امسال در سطح شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۱۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ 30 January 2020

 

تابناک / قرار است 252 پروژه با صرف اعتباری بالغ بر هزار و 303 میلیارد تومان دهه فجر امسال در سطح شهرستان رشت به بهره‌برداری برسد و به‌سبب افتتاح این طرح‌ها و پروژه‌ها برای 2 هزار و 283 شغل ایجاد می‌شود از این‌ رو میزان اعتبار صرف شده پروژه‌های دهه فجر امسال به نسبت پروژه‌های سال گذشته حدود 52 درصد افزایش یافت.

فرماندار شهرستان رشت ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به‌مناسبت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد اظهار داشت: 252 پروژه با صرف اعتباری بالغ بر هزار و 303 میلیارد تومان دهه فجر امسال در سطح شهرستان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه از مجموع 252 پروژه، 204 پروژه دولتی با صرف اعتباری بالغ بر 257 میلیارد تومان در دهه فجر به‌ بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: 36 پروژه متعلق به بخش خصوصی نیز با صرف اعتبار هزار و 46 میلیارد تومان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت از کلنگ‌زنی 12 پروژه با پیش‌بینی اعتبار 610 میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و بیان داشت: عمده آنها مربوط به طرح‌های عمرانی شهری متعلق به شهرداری رشت است.

وی با اشاره به اجرای 152 پروژه در فصل عمرانی شهری و روستایی شهرستان رشت با صرف هزینه 231 میلیارد تومان بیان کرد: این‌ طرح‌ها شامل اجرای طرح هادی، آسفالت جاده‌های مواصلاتی، بهسازی و ترمیم جاده‌های شهری و روستایی، تقویت شبکه آب شهری و و تقویت گاز شهری شهرستان رشت است.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: 15 پروژه قابل افتتاح مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت شامل احداث و افتتاح شرکت‌‌های تولیدی شهر صنعتی و شهرک صنعتی سپیدرود رشت که با صرف هزینه‌ای بالغ بر هزار و 13 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مومنی‌زاده از افتتاح 3 پروژه در حوزه کشاورزی شهرستان رشت با صرف اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح تجهیز اراضی، افتتاح واحد تولیدی خوراک دام و افتتاح شرکت تولید قارچ در شهرستان رشت از جمله طرح‌های کشاورزی قابل افتتاح هستند.

وی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی و ضرورت تقویت و توسعه این بخش افزود: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده که لایروبی 450 کیلومتر انهار کشاورزی شهرستان رشت، بهره‌برداری چندین ایستگاه پمپاژ تامین آب و تجهیز و نوسازی هزار و 900 هکتار اراضی سطح شهرستان رشت از جمله اقدامات انجام شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت بیان کرد: برای تعمیر و راه‌اندازی ایستگاه‌های پمپاژ تامین آب در شهرستان رشت بالغ‌ بر 12 میلیارد تومان هزینه شد که در پی آن 396 فرصت شغلی مستقیم نیز ایجاد شد.

وی از افتتاح 4 پروژه در حوزه آموزش شامل احداث و بهسازی مدارس با صرف اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد و 450 میلیون تومان خبر داد و گفت: در حوزه ورزش و جوانان نیز 5 پروژه شامل افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستاها، افتتاح سالن ورزشی فلکده و پیست دوچرخه‌سواری با صرف اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان و با حضور وزیر ورزش به بهره‌برداری می‌رسد‌.

مومنی‌زاده با اشاره به ارتقاء 980 واحد تولیدی و صنعتی حوزه شهرستان‌ رشت افزود: حدود 15 میلیارد تومان برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده همچنین هم‌زمان‌ با دهه فجر 6 پروژه در بخش طرح‌های اشتغالزا با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: 52 پروژه حمایتی شامل احداث مسکن مددجویان و احداث واحدهای خدماتی جامعه معلولین نیز هم‌زمان با دهه فجر و با صرف اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه فنی و حرفه‌ای و محیط زیست گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای، یک پروژه با صرف اعتباری بالغ‌ بر 900 میلیون تومان و یک پروژه نیز در حوزه محیط زیست با اعتبار 200 میلیون تومان راه‌اندازی می‌شوند.

وی به سایر اقدامات انجام شده در سطح شهرستان رشت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ترمیم روکش آسفالت 120 کیلومتر از راه‌های شهری و 40 کیلومتر راه روستایی و نصب 370 دستگاه ترانس جهت تقویت برق شهرستان از جمله کارهای انجام شده یک سال گذشته است.

فرماندار شهرستان رشت از افزایش شاخص اجرای طرح هادی در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اقدامات لازم جهت آبرسانی به روستای خشکبیجار رشت و 24 روستای اطراف آن به سرعت در حال انجام است.

مومنی‌زاده با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه شیرآبه رشت با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد گفت: معضل پسماند یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین معضلات استان است که در این راستا در طول یک سال گذشته اعتبارات خوبی اختصاص یافت و اقدامات اساسی نیز انجام شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به لزوم گسترش پروژه راه‌آهن رشت ابراز داشت: در حال حاضر پروژه راه‌آهن رشت به انزلی به طول 40 کیلومتر و با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و تا پایان سال 1400 نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به‌سبب افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در دهه فجر امسال برای 2 هزار و 283 شغل ایجاد شده است خاطرنشان کرد: در مجموع برای هزار و 513‌ نفر اشتغال موقت و برای 770 نفر نیز اشتغال دائم در شهرستان رشت ایجاد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر امسال گفت: امسال 2 هزار برنامه‌ فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری به‌مناسبت دهه فجر در سطح شهرستان رشت و بخش‌های تابعه اجرا می‌شود.

مومنی‌زاده نقش‌ مهم اصحاب رسانه در انتخابات اسفندماه را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتخابات نماد مشارکت سیاسی مردم در اداره کشور است که هر فردی برای تعیین سرنوشت و آینده کشور اقدام می‌کند و از رسانه‌ها نیز انتظار داریم که برای تشویق مردم جهت حضور و شرکت در انتخابات کوشش کرده و بستری حضور فعالانه مردم در انتخابات را فراهم کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار