فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است.
کد خبر: ۸۱۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 29 January 2020

 

تابناک / فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است.

محمدصالح ضیایی عصر روز گذشته (هشتم بهمن ماه) در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات که در دادگستری رودبار برگزار شد، اظهار کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات برای ما مهم است و مشارکت بالا تضمین کننده امنیت خواهد بود.

فرماندار رودبار افزود: مشارکت مردم رودبار در انتخابات زبانزد است و برای تداوم و تقویت این کار بزرگ امسال هفت همایش مشارکت حداکثری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: تاکنون هفت جلسه انتخابات برگزار کرده‌ایم و فرآیند کار به گونه‌ای پیش رفته است که برای برگزاری انتخابات سالم و خوب مهیا هستیم.

فرماندار رودبار با بیان اینکه تمام شعبات اخذ رای پایش شده است، گفت: شهرستان رودبار با وجود تعدد مناطق صعب العبور، ۶۹ شعبه سیار انتخابات دارد که بیشترین شعبه سیار در استان گیلان است.

ضیایی تاکید کرد: نامزدهای انتخابات مجلس قانون انتخابات را بخوانند و در تبلیغات له یا علیه نامزدی دیگر صحبت نکنند و به تبیین برنامه های‌شان بپردازند.

در ادامه احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد: ۱۰۳ عنوان مجرمانه انتخابات در قانون انتخابات و مجازات اسلامی داریم؛ دستگاه قضایی در اجرای قانون با کسی تعارف ندارد و با هیچ مقامی مماشات نخواهد کرد.

وی با اشاره به مصونیت تعقیب نامزدهای انتخابات مجلس گفت: این بالاترین امتیازی است که کسی در استان ندارد اما به معنای رفع مسئولیت نیست.

آقایی گفت: انتخابات مجلس سه رکن دارد و نخستین رکن آن ناظرین و مجریان هستند که سلامت، امنیت، امکان رقابت و مشارکت را فراهم می‌کنند.

وی افزود: دومین رکن انتخابات کاندیداها طرفداران آنها و سومین رکن رای و حق الناس است و با اجرایی شدن آن حماسه بزرگ خلق می‌شود.

معاون دادگستری گیلان ادامه داد: بایدها و نبایدهای انتخابات را قانون انتخابات مشخص کرده است، مردم امروز تشنه اخلاق هستند، افرادی که اخلاق را مراعات کنند موفق هستند.

آقایی افزود: اخلاق می‌گوید بستر نفوذ دشمنان را فراهم نکنیم، دیگران را تخریب نکنیم و در تبلیغات حرف‌های صادقانه و خالصانه بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن سیدمحمدی، امام جمعه رودبار هم گفت: نامزدهای انتخابات که در آینده به عنوان نماینده می‌خواهند قانون گذار باشند قانون شکن نباشند. وظیفه نماینده آسفالت، راه سازی، آب و برق رسانی و عزل و نصب نیست و از الان به فکر عوض کردن مسئولان نباشند. در پوسترهای تبلیغات از اسامی متبرکه استفاده نشود چون زیر دست و پا می‌ماند.

نادر اکبری، رئیس دادگستری رودبار هم در این نشست گفت: نمایندگی مجلس جایگاه والایی دارد، قانون، دین و شرع تکلیف کرده است که اخلاق را مراعات کنیم.

وی با بیان اینکه اخلاق محوری و اخلاق صحیح اسلامی را هنگام تبلیغات رعایت کنیم، افزود: آنهایی که بر مدار قانون حرکت می‌کنند از نظارت هیچ نگرانی ندارند. نامزدهای انتخابات هم در فضای مجازی و هم حقیقی مراعات کنند، دادگستری و دادستانی امور را رصد می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار