رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار و ۸۳۸ نفر از ارشادات و مشاوره‌های تخصصی حقوقی مربیان و اساتید بسیج حقوق‌دانان طی ۱۷۷ جلسه بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۱۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 29 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،رسول بهرامی‌پور، اظهار داشت: در اجرای برنامه آموزش همگانی حقوق و طرح «هر مسجد، یک حقوق‌دان» و به منظور ایجاد نهضت حقوق‌آموزی و مقابله با فقر حقوقی مردم، به مدد خداوند سبحان و ایثار حقوق‌دانان بسیجی طی 9 ماه سپری شده از سال‌جاری در 14 شهرستان استان و در 50 مسجد، تعداد 283 جلسه برنامه‌های آموزش همگانی حقوق به مدت 363 ساعت را برگزار کرده‌اند.

وی افزود: در این برنامه‌های آموزشی تعداد یک‌هزار و 308 نفر خواهر و 3 هزار و 144 نفر از برادران و در مجموع 4 هزار و 452 نفر شرکت کرده‌اند و از آموزش‌های عمومی حقوقی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اضافه کرد: برای این اقدام نیک از ظرفیت 161 نفر از حقوقدانان بسیجی به طور افتخاری استفاده شده است.

معادل 200 میلیون‌ تومان خدمات رایگان حقوقی به مردم ارائه کرده‌ایم

وی همچنین از ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به مردم در طی 177 جلسه خبر داد و گفت: در اجرای طرح خدمات مشاوره حقوقی و قضایی رایگان به مردم تعداد 735 نفر از خواهران و 897 نفر از برادران و در مجموع 2 هزار و 838 نفر از ارشادات و مشاوره‌های تخصصی حقوقی مربیان و اساتید بسیج حقوق‌دانان بهره‌مند شده‌اند.

بهرامی‌پور خاطرنشان کرد: حقوق‌دانان بسیجی در این اقدام فرهنگی، اجتماعی و معنوی معادل بیش از 200 میلیون تومان خدمات مشاوره را به صورت رایگان ارائه دادند و افزود: البته این اقدام خداپسندانه با ارزش ریالی قابل بیان و قیاس نیست.

وی در پایان، اظهار داشت: امیدوار هستیم با تعاملات خوب مجموعه دادگستری استان و دیگر نهادهای فرهنگی مرتبط با امور مساجد بتوانیم در آینده برای مساجد بیشتری جهت اجرای این طرح برنامه‌ریزی کنیم و روزی برسد که در هر مسجد و روستا یک حقوقدان مستقر و مشاور مردم در امور امور حقوقی و قضایی باشد و این جهاد حقوقی سبب گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار