فرمانده انتظامی ایلام؛
فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به کشف ۸۰ درصدی جرائم فضای مجازی در ایلام گفت: بیش از ۱۵ میلیارد ریال که توسط کلاهبرداران فضای مجازی به سرقت رفته بود به حساب مالباختگان بازگردانده شد.
کد خبر: ۸۱۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 29 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام، سردار نورعلی یاری اظهار داشت: افراد سودجو و کلاهبردار با شیوه‌های مختلف هم چون ارسال پیامک و تماس تلفنی و با وعده برنده شدن در نظرسنجی‌ها، مسابقات و خریدهای اینترنتی، طعمه‌های خود را به مقابل دستگاه‌های خودپرداز می‌کشانند.

وی با بیان اینکه هدایت افراد به سمت دستگاه‌های خودپرداز توسط افراد ناشناس به منزله زنگ خطر جدی برای کلاهبرداری اینترنتی و بانکی است، افزود: برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی شهروندان بیشترین فراوانی جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

سردار یاری در ادامه به کشف ۸۰ درصدی جرائم در فضای مجازی در سطح استان اشاره کرد وگفت: در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱۵ میلیارد ریال از وجوه مردم که توسط کلاهبرداران در فضای مجازی به سرقت رفته بود، به حساب آنها بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر استفاده شهروندان از رمز یکبار مصرف پویا به خانواده‌ها توصیه کرد، مراقب فرزندان خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار